The aim of this research is to address the current situation of Islamophobia and to investigate the effects of tourism sector on Islamophobia. Since the tourism service sector is a sector which has high economic, social, legal, cultural and educational returns to the countries, it ranks second after the industry sector in the most preferred sectors of the countries. However, the high risk factor in the tourism sector affects the tourism sector to a great extent. These risk elements are divided into two parts as natural and human. In this research, the effects of Islamophobia, which is one of the human risk factors, on tourism were investigated. In this research, content analysis of qualitative research methods was utilized and the data consisted of secondary sources including the research topic. As a result, it is concluded that tourism is a major factor in the elimination of Islamophobia by creating an antidote function on Islamophobia. It is concluded that islamomophobia affects tourism negatively and has no positive contribution to tourism
Bu araştırmanın amacı İslamofobinin günümüzde geldiği noktaya değinmek ve de turizm sektörüne, aynı şekilde turizm sektörünün de İslamofobi üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Turizm hizmet sektörünün ülkelere olan ekonomik, sosyal, hukuki, kültürel, eğitim yönünden getirisi fazla olan bir sektör olması nedeniyle sanayi sektöründen sonra ülkelerin en çok tercih ettikleri sektörlerde ikinci sırada yer almaktadır. Ancak turizm sektöründe risk faktörünün yüksek olması, turizm sektörünü büyük oranda olumsuz etkilemektedir. Bu risk unsurları doğal ve beşeri olarak iki kısma ayrılmıştır. Araştırmada beşeri risk unsurları arasında yer alan İslamofobinin turizme olan etkileri araştırılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizinden yararlanılmış, veriler araştırma konusunu içeren ikincil kaynaklardan oluşmuştur.Sonuç olarak, yapılan araştırmada turizmin islamofobi üzerinde bir panzehir görevi oluşturarak islamofobiyi yok etmede büyük etken olduğu sonucuna ulaşılmıştır. İslaomofobinin ise turizmi olumsuz yönde etkilediği, turizme hiçbir olumlu katkısı olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 4 |
Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.