Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GASTRONOMİ TURİZMİNDE MICHELIN REHBERİ ETKİSİNİN GASTRONOMİ ÖĞRENCİLERİNCE BİLİNİRLİĞİ

Yıl 2021, Sayı: 6, 121 - 139, 30.06.2021

Öz

Bu çalışmanın amacı gastronomi turizmini destekleyen bir derecelendirme sistemi olan Michelin Rehberinin gastronomi turizmine olan etkilerini araştırmak, tanıtmak ve rehberin gastronomi bölümünde okuyan öğrenciler tarafından bilinirliğini ölçmektir. Michelin Rehberi, günümüze kadar en iyi “rehber kitap” ünvanını koruyarak gelmiş olup restoran işletmelerini yıldızlarla derecelendirerek ve ödüllendirerek, gün geçtikçe popüler hale gelen gastronomi turizmine katkıda bulunmuştur. Turizmin yeni ivme kaynaklarından biri olan gastronomi turizmi, bu rehber sayesinde kendisine destekleyici bir alan ilave etmiş bulunmaktadır. Çalışmada Michelin Rehberi’nin gastronomi bölümü öğrencileri tarafından bilinirliği ve gastronomi turizmine etkisi ile ilgili 11 öğrenciye görüş formu doldurtulmuş ve veriler analiz edilmiştir. Michelin Rehberinin uygulandığı ülkelere ve işletmelere çekicilik kattığı gözlenmiş olup, insanların bu rehberden yararlanarak en popüler lezzet duraklarına kolaylıkla ulaşması sağlanmıştır. Rehber, turist sayısında ve turist başına düşen harcama düzeyinde de artışa neden olmuştur. Yıldızlı restoranlar %40-50 civarında gelir artışı sağlayarak ekonomiye canlılık katmıştır. Yapılan analiz sonucunda öğrencilerin Michelin Rehberi hakkında bilgi sahibi oldukları ve rehberin gastronomi turizmi açısından önemini kavradıkları görülmüştür.

Kaynakça

  • Balıkçıoğlu, A. Michelin Yıldızı Nedir? Nasıl Ortaya Çıktı? https://iyikigormusum.com/michelin-yildizi-nedir-nasil-ortaya-cikti adresinden alınmıştır. (Erişim Tarihi: 20.02.2020)
  • Cömert M. ve Durlu Özkaya F. (2014). Gastronomi Turizminde Türk Mutfağının Önemi, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2(2), 62-66.
  • Deveci B., Türkmen S. ve Avcıkurt C. (2013). Kırsal Turizm ile Gastronomi Turizmi İlişkisi: Bigadiç Örneği, Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 3 (2), 30-31.
  • Gonca Güzel Şahin, Gülçin Ünver. Destinasyon Pazarlama Aracı Olarak “Gastronomi Turizmi”: İstanbul’un Gastronomi Turizmi Potansiyeli Üzerine Bir Araştırma, Journal of Tourism and Gastronomy Studies 3/2 (2015) 63-73.
  • Johnson, C., Surlemont, B., Nicod, P., & Revaz, F. (2005). Behind the stars: A concise typology of Michelin restaurants in Europe. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 46(2), 170–187
  • Karpik, L. (2000). Le guide rouge Michelin (The Michelin red guide). Sociologie Du Travail, 42, 369–389.
  • Kutluay, H. (2020, Mart 20). Michelin Yıldızı Nedir?, www.makaleler.com: https://www.makaleler.com/michelin-yildizi-nedir adresinden alınmıştır. (Erişim Tarihi: 15.03.2021)
  • Michael Cotter DBA & Wayne Snyder PhD (1998) How Guide Books Affect Restaurant Behavior, Journal of Restaurant & Foodservice Marketing, 3:1, 69-75.
  • Morse, J. M. (2016). Mixed method design: Principles and procedures. New York: Routledge.
  • Mustafa Aksoy, Gülistan Sezgi. Gastronomi Turizmi ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi Gastronomik Unsurları, Journal of Tourism and Gastronomy Studies 3/3 (2015) 79-89
  • Natalia Daries-Ramon, Eduard Cristobal-Fransi & Estela Mariné-Roig (2017): Deployment of Restaurants Websites’ Marketing Features: The Case of Spanish Michelin-Starred Restaurants, International Journal of Hospitality & Tourism Administration, DOI: 10.1080/15256480.2017.1383961 To link to this article: http://dx.doi.org/10.1080/15256480.2017.1383961
  • Old, C. (2014, Ekim 3). How Restaurants Are Awarded Michelin Stars. TRULY Experiences https://trulyexperiences.com/blog/2014/10/how-restaurants-are-awarded-michelin-stars/
  • S. Rodrigues H. Á. ve Margues B. Franchini, D. Dias (2013). Culinary Arts and Sciences. Global, local and national perspectives. Pp.188-197 Conference Proceedings. International Conference on Culinary Arts and Sciences VIII ICCAS 2013, Porto
  • Serkan Şengül, Oğuz Türkay. Akdeniz Mutfak Kültürünün Gastronomi Turizmi Bağlamında Değerlendirilmesi, Journal of Tourism and Gastronomy Studies 4/Special issue1 (2016) 86-99.
  • Shenton, A. K. (2004). Strategies for ensuring trustworthiness in qualitative research projects. Education for information, 22(2), 63-75.
  • soyleki.com. (2020, Temmuz 16). Michelin Yıldızı Nedir? Restoranlar, Semboller, Kriterler, Denetçiler. https://soyleki.com/michelin-yildizi-nedir-restoranlar-semboller-kriterler-denetciler/#21_Michelin_Yildizi_Kriterleri adresinden alınmıştır. (Erişim Tarihi: 20.01.2021)
  • Turgay Bucak, Ülker Erdoğan Aracı (2013). Türkiye’de Gastronomi Turizm Üzerinde Genel Bir Değerlendirme, Balikesir University The Journal of Social Sciences Institute Volume: 16, Number: 30, December 2013.
  • W. Snyder and M. Cotter, “The Michelin Guide and Restaurant-Pricing Strategies,” Journal of Restaurant & Foodservice Marketing 3, no. 1 (1998): 51-67.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yüncü, H. R. (2010). Sürdürülebilir turizm açısından gastronomi turizmi ve Perşembe yaylası. 11. Aybastı-Kabataş Kurultayı, Ankara
  • http://www.acgcm.com/guide_michelin.html adresinden alınmıştır. (Erişim Tarihi:03.04.2020)
  • http://www.cancela.org/index.php?option=com_content&view=article&id=400:18-la-saga-de-la-guia-michelin-1900-2017&catid=25:articulos-y-estadisticas&Itemid=101adresinden alınmıştır. (Erişim Tarihi:03.04.2020)
  • http://www.cancela.org/index.php?option=com_content&view=article&id=382:16-restaurantes-con-estrellas-michelinmundo2018&catid=25:articulosyestadisticas&Itemid=101 adresinden alınmıştır. (Erişim Tarihi:05.04.2020)
  • http://www.cancela.org/index.php?option=com_k2&view=itemlist&layout=category&task=category&id=16&Itemid=48 adresinden alınmıştır. (Erişim Tarihi:03.04.2020)
  • http://www.wikiyours.com/makale/michelin-rehberi adresinden alınmıştır. (Erişim Tarihi:05.04.2020)
  • https://guide.michelin.com/hk/en/hong-kong-macau/to-the-stars-and-beyond adresinden alınmıştır. (Erişim Tarihi:03.04.2020)
  • https://thereaderwiki.com/en/Michelin_Guide?oldid=259253293 adresinden alınmıştır. (Erişim Tarihi:03.04.2020)
  • https://www.andyhayler.com/michelin-history adresinden alınmıştır. (Erişim Tarihi:05.04.2020)
  • https://www.andyhayler.com/star-system adresinden alınmıştır. (Erişim Tarihi:03.04.2020)
  • https://www.beyond.fr/food/michelin-guide-history.html adresinden alınmıştır. (Erişim Tarihi:03.04.2020)
  • https://www.beyond.fr/food/michelin-guide-history.html adresinden alınmıştır. (Erişim Tarihi:05.04.2020)
  • https://www.linkedin.com/pulse/michelin-y%C4%B1ld%C4%B1z%C4%B1-nedir-nas%C4%B1l-al%C4%B1n%C4%B1r-necdet-ko%C3%A7 adresinden alınmıştır. (Erişim Tarihi:05.04.2020)
  • https://www.themagger.com/michelin-yildizi-nedir/ adresinden alınmıştır. (Erişim Tarihi:05.04.2020)
  • https://www.tripsavvy.com/about-michelin-stars-1329159(Erişim Tarihi:05.04.2020)
  • https://www.unlas.com/sayfa/michelin-tarihcesi (Erişim Tarihi:03.04.2020)
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

F. Atıl Bilge

Ayşe Cabi

İlknur Şahin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 30 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Bilge, F. A., Cabi, A., & Şahin, İ. (2021). GASTRONOMİ TURİZMİNDE MICHELIN REHBERİ ETKİSİNİN GASTRONOMİ ÖĞRENCİLERİNCE BİLİNİRLİĞİ. Çatalhöyük Uluslararası Turizm Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi(6), 121-139.

Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.