Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Evaluation on the Globalization of the Rural Area through Tourism and Technology: Mardin Assyrian Villages

Yıl 2024, Sayı: 12, 16 - 30, 30.06.2024
https://doi.org/10.58455/cutsad.1471013

Öz

The aim of this research is to present an evaluation on the idea that tourism and communication technologies pave the way for the globalization of rural areas. Focusing on the concept of globalization and other related factors, the research was conducted on rural businesses in Mardin province that focus on a global food product that is not unique to the region, such as pizza. Information obtained from secondary data sources about businesses is presented as a basis for evaluations. When we look at the common points of these businesses, it is possible to infer that they are the product of a popularity as a result of cultural import, that they attach importance to the use of communication technologies in marketing, that they turn romance and the hedonic consumption associated with it into an opportunity. Although the demand seen by some of these businesses at this stage seems to be a success, it is clear that they do not comply with the holistic sustainable destination approach. In this context, the research was concluded with sustainability-oriented suggestions for both businesses and regional tourism. Otherwise, it can be stated that rather than ensuring a stable and contributing tourism activity in the relevant rural settlements, a globalization process may occur in which local values are not included and even gentrification and cultural assimilation come to the fore.

Kaynakça

  • Akbaş, E. (2022). Avrupa’ya göç eden Süryanilerin habitusunun ve kültürel sermayesinin yeniden üretimi: Midyat Kafro Köyü örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Mardin Artuklu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Mardin.
  • Akgün, A. A., & Baycan, T. (2011). Kırsalı yeniden okumak: Yaratıcı kapasite ve sıcak nokta teorisi. TMMOB Şehir Plancıları Odası 8 Kasım Dünya Şehircilik Günü 34. Kolokyumu: Planlamanın Dili Bildiriler Kitabı İçinde, (s.141-150). 8-10 Kasım 2010, Kayseri.
  • Akman, E., Nergiz, N., & Akman, Ç. (2013). Sürdürülebilir Bir Kalkınma İçin Yavaşça Acele Et (Festina Lente). B. Özer & G. Şeker (Eds) içinde, Yerel ve Bölgesel Kalkınma: Küresel ve Yerel Bakış Açıları (s. 37-55), Celal Bayar Üniversitesi Matbaa Birimi, Manisa.
  • Akturan, U. (2015). Modern tüketimin tarihçesi püritenlikten dijital çağa tüketimin ideolojisi. Finans Politik & Ekonomik Yorumlar, 52(610), 35-45.
  • Alagöz, B., Çeriz, A., & Şimşek N. (2023). Yükseköğretimin McDonaldlaştırılması. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 7(1), 210-224.
  • Albrow, M. (1990). Globalisation, Knowledge and Society. In M. Albrow, & E. King (Eds.), Globalization, Knowledge and Society: Readings from International Sociology (s. 3-14). Sage Publications, London.
  • Ari, D. (2022). Mardin/Elbeğendi Köyünün (Kafro Köyü) kültürel miras turizmi kapsamında ele alınması ve turist davranışının incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Batman.
  • Ataberk, E. (2020). Sürdürülebilir kirsal turizme bütüncül yaklaşim. Ege Coğrafya Dergisi, 29(2), 229-242.
  • Ayaz, S. (2021). Globalization phenomenon and its effects. Kaujeasf, 12(24), 1199-1217.
  • Bozarslan, M. (2022, 11 Haziran). Dağ başında bir Süryani pizzacı. 15 Aralık 2023 tarihinde VOA Türkçe: https://www.voaturkce.com/a/da%C4%9F-ba%C5%9F%C4%B1nda-bir-s%C3%BCryani-pizzac%C4%B1/6613128.html adresinden alındı.
  • Budak, S., & Ersavaş Kavanoz, S. (2019). Küçük yerleşimlerin yerel ve özgün değerleriyle öne çıkarılma süreci: Küreselleşme çağında kent turizmi. SİYASAL: Journal of Political Sciences, 28(2), 117–140.
  • Buluk, B., & Özkök, F. (2016). Küreselleşme hareketlerinin turizm endüstrisine etkileri. Akademik Bakış Dergisi, 54, 37-53.
  • Candemir, Y. (2005). Küreselleşme, teknolojik gelişme ve ulaştırmada yenilikler: Dünya ve Türkiye. TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası VI. Ulaştırma Kongresi Bildiriler Kitabı İçinde, (s.13-29). 23-25 Mayıs, İstanbul. Castells, M. (2008). Enformasyon çağı: Ekonomi, toplum ve kültür (1. Cilt). (Çev. Ebru Kılıç), Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Çeken, H., Dalgın, T., & Çakır, N. (2012). Bir alternatif turizm türü olarak kırsal turizmin gelişimini etkileyen faktörler ve kırsal turizmin etkileri. International Journal of Social and Economic Sciences, 2(2), 11-16.
  • Çeken, H., Dalgın, T., & Karadağ L. (2019). Küreselleşme ve uluslararası turizm arasındaki ilişki. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 22-36.
  • Çeşmeci, M. H., & Poyraz, T. (2019). Türkiye’de Turizmin McDonaldlaştırılması: Turistik bir ürün olarak paket turlar. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(4), 3318 – 3337.
  • Çevik, S. Yıldırım Saçılık, M., & Toptaş, A. (2018). Eski köye yeni adet: Turizm ve kültürel yapı etkileşimi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(58), 617-630.
  • Demirhan, Y., & Taylan, Ö. (2017). Amerikanlaşmanın kültürel boyutu: Diyarbakır örneği. Marmara Üniversitesi Siyasal Bilimler Dergisi, 5(2), 87-105.
  • Doğan, H. Z. (2004). Turizmin sosyo-kültürel temelleri. Detay Yayıncılık.
  • Emekli, G., İbrahimov, A., & Soykan, F. (2006). Turizmde küreselleşmeye coğrafi yaklaşımlar ve Türkiye. Ege Coğrafya Dergisi, 15, 1-16.
  • Figueiredo, E., Kastenholz, E., & Pinho, C. (2014). Living in a rural tourism destination exploring the views of local communities. Revista Portuguesa de Estudos Regionais, 36, 3-12.
  • Genç, K. (2021). Turizm ve sakin şehir paradoksu: Seferihisar örneği. Tourism and Recreation, 3(2), 150-157.
  • Genç, K., & Türkay, O. (2017). Destinasyon tercihine etkileri bakımından tanıtıcı televizyon programlarının analizi: Yozgat örneği. II. Uluslararası Bozok Sempozyumu Bildiriler Kitabı içinde, (s. 235-246). 4-6 Mayıs, Yozgat.
  • Hopkins, A. G. (2002). Introduction: Globalization- An Agenda for Historians. In A. G. Hopkins (Ed.), Globalization in World History (ss. 4-8). Pimlico.
  • Hürriyet (2017, 22 Kasım). Mardin'de dükkan açtı. Köyün adı 'Pizza' olsun dedi. 6 Ocak 2024 tarihinde Hürriyet: https://www.hurriyet.com.tr/dunya/mardinde-dukkan-acti-koyun-adi-pizza-olsun-dedi-40527981 adresinden alındı.
  • Kose, M. A., Prasad, E., Rogoff, K., & Wei, S. J. (2010). Financial Globalization and Economic Policies. In D. Rodrik and M. Rosenzweig (Eds), Handbook of Development Economics (ss. 4283-4359). Elsevier.
  • Köstem, K. B., & Yüksel, H. (2020). Sakin şehirlerde mekan kullanımı: Seferihisar örneği. İçinde B. Tunçsiper (Ed.), Sosyal Bilimlerde Güncel ve Seçme Yazılar (s. 97-112), Ekin Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • Mardin Haber (2022, 24 Kasm). Mardin’de 7 milyonluk pizza yatırımı. 6 Ocak 2024 tarihinde Mardin Haber: https://mardinhaber.com.tr/haber/12597627/mardinde-7-milyonluk-pizza-yatirimi adresinden alındı.
  • Meral, İ. (2022). Kırsal miras alanlarında soylulaştırma: Cumalıkızık Köyü. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul Kültür Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Nilsson, J. H., Svärd, A. C., Widarsson, Å., & Wirell, T. (2011). ‘Cittáslow’eco-gastronomic heritage as a tool for destination development. Current Issues in Tourism, 14(4), 373-386.
  • Osterlund, P. B. (2023, May 26). CB on the road: Midyat’s Pizzeria Babylon. 10 Ocak 2024 tarihinde Culinary Backstreets: https://culinarybackstreets.com/cities-category/istanbul/2023/cb-on-the-road-midyats-pizzeria-babylon/ adresinden alındı.
  • Ölçer Özünel, E. (2011). Kültür turizminde “yöresel” ve “otantik” olanı sorgulamak ve tüketilmiş mekanları yeniden üretmek üzerine. Turkish Studies, 6(4), 255-262.
  • Özen, M. A. (2019). Küreselleşme sürecinde kırsalın dönüşümü ve tüketim: Bursa Cumalıkızık örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Lawlor, B. (2008). The age of globalization: Impact of information technology on global business strategies. Yayımlanmamış tez, Bryant University, Smithfield.
  • Pandermos (2024, 3 Ocak). Süryanilerin pizzaları İtalya’ya rakip oldu. 18 Nisan 2024 tarihinde Pandermos: https://www.pandermos.com/ekonomi/suryanilerin-pizzalari-italya-ya-rakip-oldu-36248 adresinden alındı.
  • Ritzer, G. (1998). Toplumun McDonaldlaştırılması: Çağdaş toplum yaşamının değişen karakteri üzerine bir inceleme. (Çev. Akın Emre Pilgir), Ayrıntı Yayınları.
  • Robertson, R. (1992). Globalization: social theory and global culture. Sage Publications.
  • Semmens, J., & Claire, F. (2012). The value of cittaslow as an approach to local sustainable development: A New Zealand perspective. International Planning Studies, 17(4), 353-375.
  • Sharpley, R., & Jepson, D. (2011). Rural tourism a spiritual experience? Annals of Tourism Research, 38(1), 52-71.
  • Singh, B. (2006). Politics of identities: Global, South Asian and Indian perspective. The Indian Journal of Political Science, 67(2), 205–220.
  • Sizin Medya (2023, 09 Temmuz). Süryani Kafro Köyü'nde Turabdin Pizza hizmete açıldı. 11 Aralık 2023 tarihinde Sizin Medya: https://www.sizinmedya.com/suryani-kafro-koyunde-turabdin-pizza-hizmete-acildi-38821h.htm adresinden alındı.
  • Skuras, D., Petrou, A., & Clark, G. (2006). Demand for rural tourism: The effects of quality and information. Agricultural Economics, 35(2), 183-192.
  • Snell, J. (2022, 20 Haziran). New pizzeria in Tur Abdin region of Turkey opens amid spike in local tourism. 9 Aralık 2023 tarihinde Assyrian Journal: https://theassyrianjournal.com/2022/06/20/new-pizzeria-in-tur-abdin-region-of-turkey-opens-amid-spike-in-local-tourism/ adresinden alındı.
  • Syrica Press (2023, 1 Eylül). TURKEY: Turabdin Pizzeria reopens at new location in village of Kafro in Medyad (Midyat). 10 Kasım 2023 tarihinde Syrica Press: https://syriacpress.com/blog/2023/06/27/turkey-turabdin-pizzeria-reopens-at-new-location-in-village-of-kafro-in-medyad-midyat/ adresinden alındı.
  • Tomlinson, J. (2004). Küreselleşme ve kültür. (Çev. Arzu Eker), Ayrıntı Yayınları.
  • Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (2023). Dünya turizmi 2022 yılında yüzde 111 büyüdü. Mart 22, 2024 tarihinde TÜRSAB: https://www.tursab.org.tr/e-dergi?pdf=/assets/assets/uploads/dunya-turizm-istatistik/2022-yilsonu-degerlendirmesi.pdf adresinden alındı.
  • Weymouth, S. (2023). Digital globalization: politics, policy, and a governance paradox. Cambridge University Press.
  • Yu, Y., Byun, W., & Lee, T. J. (2014). Critical issues of globalisation in the international hotel industry. Current Issues in Tourism, 17(2), 114-118.

Turizm ve Teknoloji Vasıtasıyla Kırsalın Küreselleşmesi Üzerine Bir Değerlendirme: Mardin Süryani Köyleri

Yıl 2024, Sayı: 12, 16 - 30, 30.06.2024
https://doi.org/10.58455/cutsad.1471013

Öz

Bu araştırmanın amacı, turizm ve iletişim teknolojilerinin kırsal alanların küreselleşmesine zemin hazırladığı düşüncesi üzerine bir değerlendirme sunmaktır. Araştırma, küreselleşme kavramını ve diğer ilgili faktörleri odak noktasına alarak, Mardin ilinde pizza gibi yöreye has olmayan küresel bir gıda ürününe odaklanan kırsal işletmeler üzerinden yürütülmüştür. Değerlendirmelere temel oluşturması bakımında işletmelerle ilgili ikincil veri kaynaklarından edinilen bilgiler sunulmuştur. Söz konusu işletmelerin ortak noktalarına bakıldığında kültür ithalatı sonucunda bir furyanın ürünü oldukları, iletişim teknolojilerinin pazarlamada kullanımına önem verdikleri, romantizm ve onunla ilişkili hedonik tüketimi fırsata çevirdikleri çıkarımını yapmak mümkündür. Bu işletmelerin özellikle bazılarının şu aşamada gördükleri talep bir başarıymış gibi gözükmesine rağmen bütüncül sürdürülebilir destinasyon yaklaşımına uymadıkları da açıktır. Bu bağlamda hem işletmeler hem de bölge turizmi için sürdürülebilirlik odaklı önerilerle araştırma sonlandırılmıştır. Aksi takdirde ilgili kırsal yerleşimlerde istikrarlı ve katkı sağlayıcı bir turizm hareketliliğinin sağlanmasından ziyade yerel değerlerin dahil edilmediği ve hatta soylulaştırma ve kültürel asimilasyonun ön plana çıktığı bir küreselleşme sürecinin yaşanabileceği ifade edilebilir.

Kaynakça

  • Akbaş, E. (2022). Avrupa’ya göç eden Süryanilerin habitusunun ve kültürel sermayesinin yeniden üretimi: Midyat Kafro Köyü örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Mardin Artuklu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Mardin.
  • Akgün, A. A., & Baycan, T. (2011). Kırsalı yeniden okumak: Yaratıcı kapasite ve sıcak nokta teorisi. TMMOB Şehir Plancıları Odası 8 Kasım Dünya Şehircilik Günü 34. Kolokyumu: Planlamanın Dili Bildiriler Kitabı İçinde, (s.141-150). 8-10 Kasım 2010, Kayseri.
  • Akman, E., Nergiz, N., & Akman, Ç. (2013). Sürdürülebilir Bir Kalkınma İçin Yavaşça Acele Et (Festina Lente). B. Özer & G. Şeker (Eds) içinde, Yerel ve Bölgesel Kalkınma: Küresel ve Yerel Bakış Açıları (s. 37-55), Celal Bayar Üniversitesi Matbaa Birimi, Manisa.
  • Akturan, U. (2015). Modern tüketimin tarihçesi püritenlikten dijital çağa tüketimin ideolojisi. Finans Politik & Ekonomik Yorumlar, 52(610), 35-45.
  • Alagöz, B., Çeriz, A., & Şimşek N. (2023). Yükseköğretimin McDonaldlaştırılması. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 7(1), 210-224.
  • Albrow, M. (1990). Globalisation, Knowledge and Society. In M. Albrow, & E. King (Eds.), Globalization, Knowledge and Society: Readings from International Sociology (s. 3-14). Sage Publications, London.
  • Ari, D. (2022). Mardin/Elbeğendi Köyünün (Kafro Köyü) kültürel miras turizmi kapsamında ele alınması ve turist davranışının incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Batman.
  • Ataberk, E. (2020). Sürdürülebilir kirsal turizme bütüncül yaklaşim. Ege Coğrafya Dergisi, 29(2), 229-242.
  • Ayaz, S. (2021). Globalization phenomenon and its effects. Kaujeasf, 12(24), 1199-1217.
  • Bozarslan, M. (2022, 11 Haziran). Dağ başında bir Süryani pizzacı. 15 Aralık 2023 tarihinde VOA Türkçe: https://www.voaturkce.com/a/da%C4%9F-ba%C5%9F%C4%B1nda-bir-s%C3%BCryani-pizzac%C4%B1/6613128.html adresinden alındı.
  • Budak, S., & Ersavaş Kavanoz, S. (2019). Küçük yerleşimlerin yerel ve özgün değerleriyle öne çıkarılma süreci: Küreselleşme çağında kent turizmi. SİYASAL: Journal of Political Sciences, 28(2), 117–140.
  • Buluk, B., & Özkök, F. (2016). Küreselleşme hareketlerinin turizm endüstrisine etkileri. Akademik Bakış Dergisi, 54, 37-53.
  • Candemir, Y. (2005). Küreselleşme, teknolojik gelişme ve ulaştırmada yenilikler: Dünya ve Türkiye. TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası VI. Ulaştırma Kongresi Bildiriler Kitabı İçinde, (s.13-29). 23-25 Mayıs, İstanbul. Castells, M. (2008). Enformasyon çağı: Ekonomi, toplum ve kültür (1. Cilt). (Çev. Ebru Kılıç), Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Çeken, H., Dalgın, T., & Çakır, N. (2012). Bir alternatif turizm türü olarak kırsal turizmin gelişimini etkileyen faktörler ve kırsal turizmin etkileri. International Journal of Social and Economic Sciences, 2(2), 11-16.
  • Çeken, H., Dalgın, T., & Karadağ L. (2019). Küreselleşme ve uluslararası turizm arasındaki ilişki. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 22-36.
  • Çeşmeci, M. H., & Poyraz, T. (2019). Türkiye’de Turizmin McDonaldlaştırılması: Turistik bir ürün olarak paket turlar. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(4), 3318 – 3337.
  • Çevik, S. Yıldırım Saçılık, M., & Toptaş, A. (2018). Eski köye yeni adet: Turizm ve kültürel yapı etkileşimi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(58), 617-630.
  • Demirhan, Y., & Taylan, Ö. (2017). Amerikanlaşmanın kültürel boyutu: Diyarbakır örneği. Marmara Üniversitesi Siyasal Bilimler Dergisi, 5(2), 87-105.
  • Doğan, H. Z. (2004). Turizmin sosyo-kültürel temelleri. Detay Yayıncılık.
  • Emekli, G., İbrahimov, A., & Soykan, F. (2006). Turizmde küreselleşmeye coğrafi yaklaşımlar ve Türkiye. Ege Coğrafya Dergisi, 15, 1-16.
  • Figueiredo, E., Kastenholz, E., & Pinho, C. (2014). Living in a rural tourism destination exploring the views of local communities. Revista Portuguesa de Estudos Regionais, 36, 3-12.
  • Genç, K. (2021). Turizm ve sakin şehir paradoksu: Seferihisar örneği. Tourism and Recreation, 3(2), 150-157.
  • Genç, K., & Türkay, O. (2017). Destinasyon tercihine etkileri bakımından tanıtıcı televizyon programlarının analizi: Yozgat örneği. II. Uluslararası Bozok Sempozyumu Bildiriler Kitabı içinde, (s. 235-246). 4-6 Mayıs, Yozgat.
  • Hopkins, A. G. (2002). Introduction: Globalization- An Agenda for Historians. In A. G. Hopkins (Ed.), Globalization in World History (ss. 4-8). Pimlico.
  • Hürriyet (2017, 22 Kasım). Mardin'de dükkan açtı. Köyün adı 'Pizza' olsun dedi. 6 Ocak 2024 tarihinde Hürriyet: https://www.hurriyet.com.tr/dunya/mardinde-dukkan-acti-koyun-adi-pizza-olsun-dedi-40527981 adresinden alındı.
  • Kose, M. A., Prasad, E., Rogoff, K., & Wei, S. J. (2010). Financial Globalization and Economic Policies. In D. Rodrik and M. Rosenzweig (Eds), Handbook of Development Economics (ss. 4283-4359). Elsevier.
  • Köstem, K. B., & Yüksel, H. (2020). Sakin şehirlerde mekan kullanımı: Seferihisar örneği. İçinde B. Tunçsiper (Ed.), Sosyal Bilimlerde Güncel ve Seçme Yazılar (s. 97-112), Ekin Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • Mardin Haber (2022, 24 Kasm). Mardin’de 7 milyonluk pizza yatırımı. 6 Ocak 2024 tarihinde Mardin Haber: https://mardinhaber.com.tr/haber/12597627/mardinde-7-milyonluk-pizza-yatirimi adresinden alındı.
  • Meral, İ. (2022). Kırsal miras alanlarında soylulaştırma: Cumalıkızık Köyü. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul Kültür Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Nilsson, J. H., Svärd, A. C., Widarsson, Å., & Wirell, T. (2011). ‘Cittáslow’eco-gastronomic heritage as a tool for destination development. Current Issues in Tourism, 14(4), 373-386.
  • Osterlund, P. B. (2023, May 26). CB on the road: Midyat’s Pizzeria Babylon. 10 Ocak 2024 tarihinde Culinary Backstreets: https://culinarybackstreets.com/cities-category/istanbul/2023/cb-on-the-road-midyats-pizzeria-babylon/ adresinden alındı.
  • Ölçer Özünel, E. (2011). Kültür turizminde “yöresel” ve “otantik” olanı sorgulamak ve tüketilmiş mekanları yeniden üretmek üzerine. Turkish Studies, 6(4), 255-262.
  • Özen, M. A. (2019). Küreselleşme sürecinde kırsalın dönüşümü ve tüketim: Bursa Cumalıkızık örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Lawlor, B. (2008). The age of globalization: Impact of information technology on global business strategies. Yayımlanmamış tez, Bryant University, Smithfield.
  • Pandermos (2024, 3 Ocak). Süryanilerin pizzaları İtalya’ya rakip oldu. 18 Nisan 2024 tarihinde Pandermos: https://www.pandermos.com/ekonomi/suryanilerin-pizzalari-italya-ya-rakip-oldu-36248 adresinden alındı.
  • Ritzer, G. (1998). Toplumun McDonaldlaştırılması: Çağdaş toplum yaşamının değişen karakteri üzerine bir inceleme. (Çev. Akın Emre Pilgir), Ayrıntı Yayınları.
  • Robertson, R. (1992). Globalization: social theory and global culture. Sage Publications.
  • Semmens, J., & Claire, F. (2012). The value of cittaslow as an approach to local sustainable development: A New Zealand perspective. International Planning Studies, 17(4), 353-375.
  • Sharpley, R., & Jepson, D. (2011). Rural tourism a spiritual experience? Annals of Tourism Research, 38(1), 52-71.
  • Singh, B. (2006). Politics of identities: Global, South Asian and Indian perspective. The Indian Journal of Political Science, 67(2), 205–220.
  • Sizin Medya (2023, 09 Temmuz). Süryani Kafro Köyü'nde Turabdin Pizza hizmete açıldı. 11 Aralık 2023 tarihinde Sizin Medya: https://www.sizinmedya.com/suryani-kafro-koyunde-turabdin-pizza-hizmete-acildi-38821h.htm adresinden alındı.
  • Skuras, D., Petrou, A., & Clark, G. (2006). Demand for rural tourism: The effects of quality and information. Agricultural Economics, 35(2), 183-192.
  • Snell, J. (2022, 20 Haziran). New pizzeria in Tur Abdin region of Turkey opens amid spike in local tourism. 9 Aralık 2023 tarihinde Assyrian Journal: https://theassyrianjournal.com/2022/06/20/new-pizzeria-in-tur-abdin-region-of-turkey-opens-amid-spike-in-local-tourism/ adresinden alındı.
  • Syrica Press (2023, 1 Eylül). TURKEY: Turabdin Pizzeria reopens at new location in village of Kafro in Medyad (Midyat). 10 Kasım 2023 tarihinde Syrica Press: https://syriacpress.com/blog/2023/06/27/turkey-turabdin-pizzeria-reopens-at-new-location-in-village-of-kafro-in-medyad-midyat/ adresinden alındı.
  • Tomlinson, J. (2004). Küreselleşme ve kültür. (Çev. Arzu Eker), Ayrıntı Yayınları.
  • Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (2023). Dünya turizmi 2022 yılında yüzde 111 büyüdü. Mart 22, 2024 tarihinde TÜRSAB: https://www.tursab.org.tr/e-dergi?pdf=/assets/assets/uploads/dunya-turizm-istatistik/2022-yilsonu-degerlendirmesi.pdf adresinden alındı.
  • Weymouth, S. (2023). Digital globalization: politics, policy, and a governance paradox. Cambridge University Press.
  • Yu, Y., Byun, W., & Lee, T. J. (2014). Critical issues of globalisation in the international hotel industry. Current Issues in Tourism, 17(2), 114-118.
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Rekreasyon, Tatil ve Turizm Coğrafyası
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Kübra Çakırtaş 0000-0002-0484-1339

Koray Genç 0000-0001-5477-4683

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 19 Nisan 2024
Kabul Tarihi 1 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Çakırtaş, K., & Genç, K. (2024). Turizm ve Teknoloji Vasıtasıyla Kırsalın Küreselleşmesi Üzerine Bir Değerlendirme: Mardin Süryani Köyleri. Çatalhöyük Uluslararası Turizm Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi(12), 16-30. https://doi.org/10.58455/cutsad.1471013

Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.