Ortaöğretimde sayısal ders olarak bilinen matematik ve fen bilimleri büyük önem arz etmektedir. Gerek okul yöneticilerinin gerekse öğrencilerin bu derslere karşı kaygı ve tutumları öğrenci başarısı için ayrıca önemlidir. Çalışmanın amacı KKTC’de sınavla öğrenci alan ortaöğretim öğrencilerinin sayısal derslere yönelik kaygı ve tutumlarının okul türü, sınıf düzeyi ve okul yöneticileri görüşlerine göre anlamlı bir fark oluşturup oluşturmadığını incelemektir. Çalışmada veri toplama aracı olarak, sayısal derslere yönelik tutum ve kaygı ölçeği kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemi, Lefkoşa ilçesinde yer alan üç lisede toplam 172 öğrenci oluşturmaktadır. Uygulama, 2022-2023 eğitim-öğretim yılının birinci döneminde gerçekleştirilmiştir. Araştırma hipotezlerinin test edilmesinde, ANOVA ve t-testi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlarda, öğrencilerin cinsiyeti ile kaygı ve tutum inançları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olmadığı, ancak öğrencilerin okullara ve sınıf düzeylerine göre kaygı ve tutum inançları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olduğu ortaya çıkmıştır.
Mathematics and science, known as numerical subjects, are of great importance in secondary education. The concerns and attitudes of both school administrators and students towards these courses are also important for student success. The aim of the study is to examine whether the anxiety and attitudes of secondary school students in TRNC, who take students by examination, towards numerical courses create a significant difference according to school type, grade level and school administrators' opinions. The attitude and anxiety scale towards digital courses was used as a data collection tool in the study. The sample of the study consists of a total of 172 students from three high schools in Nicosia district. The application was carried out in the first semester of the 2022-2023 academic year. ANOVA and t-test were used to test the research hypotheses. The results revealed that there was no statistically significant difference between students' gender and anxiety and attitude beliefs, but there was a statistically significant difference between students' anxiety and attitude beliefs according to school type and grade levels.
Numerical Lessons Anxiety Attitude School Administrator TRNC
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kültürel çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 14 |