Makalede, vaaz ve vaizliğin yaygın din eğitimi açısından tarihi gelişimine genel olarak değinilmeye çalışılmış ve konunun din eğitimi biliminin metodolojisiyle birçok yönlerden incelenmeyi ortaya konulmaya çalışılmıştır. İki kısımdan oluşan makalenin ilk kısmında, vaaz ve vaizliğin yaygın din eğitimi içerisindeki yeri ve önemi belirtilmiştir. İkinci kısımda ise II. Meşrutiyet'e kadar geçirdiği safhalar genel olarak verilmiştir.
In this article, the sermon and chaplaincy have been spoken to the historical development process in terms of the non-formal religious education in general and it
has been attempted to show that the subject is should be examined in many ways by the methodology of religious education science. In the first part of the two-part article, the position and importance of the sermon and chaplaincy in non-formal religious education are mentioned. In the second part, the stages until the II. Constitution Period is generally mentioned.
Preach Preaching Common Religious Education Second Constitutional Period in Turkey
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 1999 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1999 Cilt: 1 Sayı: 3 |