The sacrifice ritual as a religious practice found itself existence almost in every culture and society. This ritual practised among Muslim Turks vividly is more common in among Anatolian Alevi-Bektashis. In this context, it seems as a synthesis between the ancient Turkish beliefs and Islamic sacrifice practice. In other words, Pre-Islamic Turkic beliefs and practices have been surviving among Alevi-Bektashi Muslims as popular beliefs and practices
6 W. R. F. Browning, “Sacrifices”, A Dictionary of the Bible, Oxford 2004, 336. Kendisi de köken olarak bir Yahudi olan İsa, Yahudi çevresinde doğup büyümüş, büyük olasılıkla o da diğer Yahudiler gibi kurban sunmuştur. Ancak Hıristiyanlık’ta İsa’nın bizatihi kendi- sinin kurban olarak kabul edilmesi motifi İsa sonrası Pavlus ve Petrus gibi çeşitli Incil yazarları tarafından gündeme getirilmiştir. Nitekim bu durum, Pavlus’un (Incil/Rom. 3:25—26; 4:25; Kor. 5: 7; Rom. 8: 13; Ef. 5:2.) ve Petrus’un (I. Mektubu 1:18—19) yazdığı çeşitli mektuplarda yer almıştır. Mektupta “biliyorsunuz ki, atalarınızdan kalma boş yaşayışınızdan gümüş ya da altın gibi geçici şeylerle değil, Mesih’in kusursuz ve lekesiz bir kuzunun kanına benzer değerli kanı fidyesiyle kurtuldunuz.” demek suretiyle Isa’- nın, insanlığın çektiğine inanılan asli günahtan dolayı kendisini kurban ettiği vurgulan- mıştır. Konu ayrıca Pavlus’un Romalılara yazdığı İncil metinlerinde de benzer şekilde işlenmiştir. . cağı umularak kesilen hayvanların adıdır. Ancak çeşitli İslam akımları arasında kurban 7 Islam’da “kurban” terim olarak ibadet maksadıyla insanları Allah’a manen yakınlaştıra
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 9 Sayı: 27 |