BibTex RIS Kaynak Göster

Curriculum of Religious Culture and Ethics Course and Teacher’s Opinions on This Course

Yıl 2008, Cilt: 11 Sayı: 32, 237 - 258, 01.06.2008

Öz

This article aims to detect the Religious Education and Moral Teaching lesson curriculum that has been implemented in 2005-2006 academic year oriented opinions of teachers and evaluate the curriculum in the light of these findings. Therefore, the scale of the definition of teachers' opinions that has prepared which consisting of 20 items and consonant with five point likert scale is applied to teachers of DKAB lesson that work in the centre of Diyarbakir and Corum. The data which is emerged implied that teachers adopted these new curriculums and no experience difficulties in practice generally. But when analyzed the items which measuring the attitudes, detected that the teachers in practice and grasping of curriculum, they have some difficulties in partially

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programı ve Öğretmenlerin Programa Yönelik Görüşleri

Yıl 2008, Cilt: 11 Sayı: 32, 237 - 258, 01.06.2008

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Davut Işıkdoğan Bu kişi benim

Adem Korukçu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 11 Sayı: 32

Kaynak Göster

ISNAD Işıkdoğan, Davut - Korukçu, Adem. “İlköğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programı Ve Öğretmenlerin Programa Yönelik Görüşleri”. Dini Araştırmalar 11/32 (Haziran 2008), 237-258.