This research concerned with the problems of teaching Arabic to students in Turkish universities, and gives a new vision for teaching (reading comprehen-sion) (spelling and construction) (Grammar) (listening and speaking) in the Arabic language. It is also the result of work in the teaching of the Arabic lan-guage for students of the Faculty of Theology at one of the universities in Tur-key. This study is very important because it gives solutions to many of the prob-lems of teaching the Arabic language in Turkey. The results were that I reached important, I've logged observations, I concluded that the best way to teach language skills to students, I explained the method of teaching the Arabic lan-guage depending on the approach to integration, I also mentioned examples of the use of technology in teaching Arabic to foreigners. I talked about the im-portance of psychological motives in teaching Arabic language, and parental relationship between teacher and student in language lessons conversation, and I found that that speaking and writing are the most important skills that a student should know in the Arabic language.
Bu araştırmada, Türkiye üniversitelerindeki öğrencilere Arapça’yı öğretme so-runları inceleyip, Arapça dilindeki (okuma ve anlama) (imla ve yazma) (Nehiv ve Sarf) (dinleme ve konuşma)’yı öğretmek için yeni bir yöntem öngörülmekte-dir. Ayrıca bu araştırma, Türkiye üniversitelerinden birinde İlahiyat fakültesinin öğrencilerine Arapça’yı öğretmeye çalışmanın sonuçlarıdır. Bu araştırma, Türki-ye’de Arapçayı öğretme sorunlarının çoğuna çözüm getireceği için önemlidir. Ulaştığım neticeler çok önemliydi, gözlemleri kaydedip, öğrencilere dil becerileri öğretmek için en iyi metodları çıkardım. Entegrasyon yöntemine dayanarak Arapça dilini öğretmek metodu anlattım. Ayrıca yabancılara Arapça’yı öğret-mek için teknolojiyi kullanma örnekleri vermiştim. Arapça’yı öğrenmede psiko-lojik güdülerin önemini ve dil konuşmada öğretmen ve öğrenci arasındaki ba-balık ilişkisini konuştum. Ve Arapça dilinde konuşma ve yazma öğrencinin bil-mesi gereken en önemli beceriler olduğuna kanaat getirdim.
Entegrasyon yöntemi dönüşümsel gramer obstetrik gramer dil işlevi dilsel ifa-de arapça konuşma.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Kasım 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 14 Sayı: 1 |