Sensations and conceptions, attitudes and behaviors are taken shape in the childhood. In the child, there is potantially religious sensation and it develops from sensual to mental and from concrete to abstract in the childhood. In the religious education, with other development characteristics, it is essential that religious development charesteristics of children be known. In the paper, we also will discuss religious development characteristics of child by taking development stages into consideration and how can be given a religious education in the childhood.
Duygu ve düşünceler, tutum ve davranışlar çocukluk döneminde şekillenir. Çocukta,potansiyel olarak dini duygu vardır ve bu duygu çocukluk döneminde duygusaldan zihinsele, somuttan soyuta doğru gelişir. Din eğitimi’nde çocuğun diğer gelişim özellikleriyle birlikte, dini gelişim özelliklerinin de bilinmesi gereklidir. Bu makalede biz, çocuğun gelişim evrelerini ve dini gelişim özelliklerini dikkate alarak, çocukluk döneminde nasıl bir din eğitimi verilebileceğini değerlendireceğiz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2004 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 4 Sayı: 4 |