Televizyon ve gazetenin tüm yayın ve iletişim sistemlerini bütünleştirmiş olan genel ağ haberciliği son dönemlerde çok dikkat çekmektedir. Bu sebeple özellikle ders kitaplarında sıkça yer verilmeye başlanmıştır. Bu çalışmanın amacı sosyal bilgiler ders kitaplarında bulunan genel ağ haberlerinin öğrenme alanında, konu ve ders kitabında veriliş durumlarının incelenmesidir. Yapılan bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Araştırmanın verilerini 4.sınıf Tuna yayınları, 5.sınıf ve 6.sınıf MEB yayınları ve 7.sınıf EKOYAY yayınlarına ait ders kitapları oluşturmaktadır. Veriler araştırmacının hazırladığı “Genel Ağ Haberleri Kontrol Listesi” aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda ise 4. sınıfta 7, 5. sınıfta 25, 6. sınıfta 24, 7. sınıfta 33 genel ağ haberi olduğu tespit edilmiştir. Bununla beraber 4. sınıflardaki genel ağ haberlerinin görsel+ metinler şeklinde verildiği, 5, 6 ve 7. sınıf ders kitaplarında ise sınıflardaki genel ağ haberleri görsel, metin, ölçme değerlendirme soruları şeklinde olduğu tespit edilmiştir.
The general web journalism, which has integrated all broadcasting and communication systems of television and newspapers, has attracted a lot of attention recently. For this reason, it has started to be frequently included in textbooks, especially. The purpose of this study is to examine the placement of general web news in the field of learning, topics, and textbooks in social studies textbooks. In this study, document analysis, one of the qualitative research methods, was used. The data of the research consist of textbooks belonging to 4th grade Tuna publications, 5th and 6th grade MEB publications, and 7th grade EKOYAY publications. The data were collected through the "General Web News Checklist" prepared by the researcher. As a result of the research, it was determined that there were 7 general web news items in the 4th grade, 25 in the 5th grade, 24 in the 6th grade, and 33 in the 7th grade. Moreover, it was found that the general web news in the 4th grades was presented as visual + texts, while in the 5th, 6th, and 7th grade textbooks, the general web news in the classes was presented as visual, text, and assessment questions.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Dicle Akademi Dergisi, Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License ile lisanslanmıştır.