Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Markanın Devri

Yıl 2021, Cilt: 1 Sayı: 1, 34 - 51, 15.04.2021

Öz

Marka, bir işletmenin mal ve hizmetlerini başka bir işletmenin mal ve hizmetlerinden
ayırmaya yarayan her türlü işarettir. Markanın sahip olduğu ekonomik değer nedeniyle, hukuki
işlemlere konu olabileceği kabul edilmiştir. Bu kapsamda markanın devri, haczi, rehni mümkün
olabilmektedir.
Çalışmamızda markanın devri konusu işlenmiştir. Bu kapsamda ilk olarak markaya
ilişkin genel bilgilere değinilmiştir. Ardından markanın devri ile ilgili devrin konusu ve
devredilebilecek markalar, devrin hukuki niteliği ve özellikleri, devrin usulü, devrin tescili ve
etkileri ve son olarak da devrin hüküm ve sonuçları konuları incelenmiştir. Çalışmamızda
bugün yürürlükte olan Sınai Mülkiyet Kanunu hükümleri esas alınmış ve bu doğrultuda birçok
kaynaktan ve Yargıtay Kararlarından yararlanılmıştır.

Kaynakça

  • ASLAN Burcu: Marka Üzerindeki Hukuki İşlemler, İstanbul Bilgi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2007.
  • ASLANTAŞ Zerrin: Markanın Devri, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2011.
  • BELEK Veysel: Markanın Devrinin, Haczinin ve Bu İşlemler Açısından Marka Değerlemesinin İncelemesi, Türk Patent Enstitüsü Markalar Dairesi Başkanlığı Uzmanlık Tezi, Ankara 2011.
  • EMİNOĞLU Cafer: Marka Sahibinin Tekliği İlkesi ve Bu İlkenin Markanın Devri Bağlamında İncelenmesi, Yıldırım Beyazıt Hukuk Dergisi, Sayı 1, 2016, s. 229-254.
  • GÜNEŞ İlhami: Uygulamalı Marka Hukuku, Adalet Yayınevi, 2. Baskı, Ankara 2020.
  • KARAHAN Sami/ SULUK Cahit/ SARAÇ Tahir/ NAL Temel: Fikri Mülkiyet Hukukunun Esasları, Seçkin Yayınevi, 3. Baskı, Ankara 2013.
  • KARAHAN Sami: Ticari İşletme Hukuku, Mimoza Yayınları, 26. Baskı, 2014.
  • KERVANKIRAN Emrullah: Markaların Miras Yoluyla İntikali ve Miras Kalan Markalardan Türetilen Yeni Markalar Üzerindeki Mülkiyet Hakkının Hukuki Niteliği, İstanbul Kültür Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, Cilt: 16, Sayı:2, 2017, s.173-184.
  • OYTAÇ Kutlu: Karşılaştırmalı Markalar Hukuku, Nobel Kitapevi, 2002, 2. Baskı.
  • ŞENER Oruç Hami: Teorik ve Uygulamalı Ortaklıklar Hukuku, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Mart 2015.
  • UZUNALLI Sevilay: Marka Hukuku, Adalet Yayınevi, 1. Baskı, Ankara 2019.
  • ÜNAL Mücahit: Marka Tescilinden Doğan Haklarla İlgili Hukuki İşlemler, Seçkin Yayıncılık, 1. Baskı, Ankara 2007.
  • YARAR İbrahim: Marka Hukuku, Seçkin Yayıncılık, 1. Baskı, Ankara 2020. https://www.sinerjimevzuat.com.tr
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Hukuk
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Dilan Can Bayhan

Yayımlanma Tarihi 15 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Can Bayhan, D. (2021). Markanın Devri. Dicle Akademi Dergisi, 1(1), 34-51.

26676                                                                                                                      26799                                                                                                                             26798

Dicle Akademi Dergisi, Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License ile lisanslanmıştır.