Bu araştırmanın gayesi, kaynaştırma uygulamasıyla beş okulöncesi eğitim kurumunda vazife
alan ve dersliklerinde kaynaştırma talebesi bulunan okulöncesi eğitimi muallimlerinin
kaynaştırmaya ilişkin fikirlerini ve tavsiyelerini belirlemektir. Araştırmada niteliksel araştırma
metodu kullanılmış ve dersliğinde kaynaştırma talebesi bulunan 10 muallimle yarıyapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Görüşmeler neticesinde elde edilen donerler,
tümevarımsal veri analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Tümevarımsal done analizi neticesinde
doneler temalar haline dönüştürülmüş ve araştırmanın sonuçlarına varılmıştır. Bu araştırmanın
bulgularına dayanarak, muallimlerin kaynaştırma eğitiminin gerekliliği ile ilgili pozitif fikirlere
sahip oldukları fakat dersliklerindeki eğitim kurumlarındaki kaynaştırma uygulamalarında
genel olarak problemler yaşadıkları kanaatine varılmıştır. Muallimleri kaynaştırma eğitimi ile
alakalı fazla bilgi sahibi olduklarını, bu verilerin onlar için yetersiz olduğunu ve kaynaştırma
eğitimi ile alakalı gerekli bilgi sahibi olmamalarının dersliklerindeki kaynaştırma
uygulamasında yetersiz kalmalarına ve problem yaşamalarına sebep olduğunu
vurgulamışlardır. Kaynaştırma uygulamasının kaynaştırma öğrencilere pek çok faydası
olduğunu vurgulayan muallimlerin büyük çoğunluğu, görme ve ileri derecede algısal
yetersizliği olan talebelerin okulöncesi okullarda kaynaştırılmasının uygun olmadığını, diğer
kaynaştırma öğrencilerin öğrenebildiği müddettçe kaynaştırma eğitimine alınması lazım
olduğunu dile getirmişlerdir. Ayrıca araştırma neticesinde muallimler yurdumuzda kaynaştırma
eğitiminin uygulanabilmesi için değişik tavsiyelerde bulunmuşlardır.
Kaynaştırma eğitimi özel gereksinimli öğrenci okul öncesi eğitim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Dicle Akademi Dergisi, Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License ile lisanslanmıştır.