Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİMİN ÜLKEMİZ EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ YERİ SINIFLARDA UYGULAMA SIKLIĞI VE ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİLERİ

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 151 - 178, 30.11.2022

Öz

Bu araştırmada son yıllarda eğitim yönetiminde lider yöneticiliğin öneminin artması ile birlikte etkili bir öğretimsel lider olmaları beklenilen okul yöneticilerinin öğretimsel davranışlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olan doküman analizi yöntemi kullanarak yapılmıştır. Doküman analizi basılı ve elektronik kitap, dergi, makale ve tez taraması sonucu elde edilen bulguların derlenmesi ve sentezi sonucu yapılmıştır. Araştırma sonucunda hızla gelişen ve değişen günümüz şartlarında etkili bir liderin öğretimsel liderliğinin okul başarısında doğru orantılı olduğu ve liderin kendini sürekli yenilemesi ve çevresini de bu yönde etkilemesi gerekmekte olup, bu nedenle okul yöneticilerinin her öğrencinin başta bilişsel, sosyal, psikolojik, estetik olmak üzere her yönden gelişmesi için etkin bir öğrenme çevresi oluşturması gerektiği şeklinde değerlendirilmiştir. Ayrıca araştırma sonucunda etkili bir lider öğretimsel liderin iyi bir yetiştirme sürecinin gerekliliği de değerlendirilmiştir.

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 151 - 178, 30.11.2022

Öz

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 151 - 178, 30.11.2022

Öz

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 151 - 178, 30.11.2022

Öz

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 151 - 178, 30.11.2022

Öz

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 151 - 178, 30.11.2022

Öz

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 151 - 178, 30.11.2022

Öz

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 151 - 178, 30.11.2022

Öz

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 151 - 178, 30.11.2022

Öz

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 151 - 178, 30.11.2022

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İsmail Buhur Bu kişi benim

İhsan İsen Bu kişi benim

Bünyamin Oruç Bu kişi benim

Mahmut Akol Bu kişi benim

Yücel Aksoy Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Buhur, İ., İsen, İ., Oruç, B., Akol, M., vd. (2022). FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİMİN ÜLKEMİZ EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ YERİ SINIFLARDA UYGULAMA SIKLIĞI VE ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİLERİ. Dicle Akademi Dergisi, 2(2), 151-178.

26676                                                                                                                      26799                                                                                                                             26798

Dicle Akademi Dergisi, Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License ile lisanslanmıştır.