Bu çalışmada günümüz müzelerinde kullanılan altı AG uygulamasını incelenmiştir. İncelenen tüm örnekler farklı dijital perspektiflerden kullanıcı deneyimini iyileştirse de hiçbiri müzelerin fiziksel altyapısını iyileştirmemiştir. Hem dijital hem de fiziksel dünyada kullanıcı deneyimini geliştirmek için AG teknolojisini kullanan veri odaklı, uygun maliyetli ve dağıtılmış uygulamalar önerilmektedir. Yeni AG uygulamalarının uygulanmasıyla ve mevcut uygulamaların veri toplama potansiyelinin kullanılmasıyla önerilen iyileştirmeler elde edilebilmektedir. AG uygulamalarının ziyaretçi davranışlarını ve kullanım istatistiklerini ölçmek için bir araç olarak hareket etme potansiyeli vurgulanmıştır. Bu büyük veriden elde edilen bazı içgörülerin müzelerin fiziksel yapısını iyileştirmek için nasıl kullanılabileceği açıklanmıştır. Müzelerin kaynaklarını kullanmaya kıyasla, dağıtılmış bir kullanıcı cihaz ağının başlangıç maliyetlerini düşürdüğünü ve AG yetenekleriyle deneyimi geliştirirken veri toplama oranlarını iyileştirdiği savunulmaktadır. Bu dağıtık AG yaklaşımı, güncellemeleri zamanında alabilme özelliği ile statik yapılara kıyasla yenilenmiş deneyimler de sunmaktadır. Mevcut AG uygulamalarından toplanan verilerin nasıl kullanılacağına dair bazı örnekler ve müzeler için iki yeni AG kullanım durumu bu yazıda açıklanmıştır. Araştırmamız ayrıca, bu veri odaklı yaklaşımın günümüzde müzeler için geliştirilen hiçbir AG uygulaması tarafından kullanılmadığını ve bu sektörde kullanıcı deneyimi geliştirme için büyük bir potansiyel olduğunu göstermiştir.
Müzeler Yapay Gerçeklik Kullanıcı Deneyimi Kullanım Örnekleri Büyük Veri İçgörü Mobil Yapay Zeka
In our paper, we examined six AR applications used in today’s museums. Although all examined examples improve the user experience from different digital perspectives, none of them improves the physical infrastructure of the museums. We recommend data-oriented, cost-effective, and distributed applications using AR technology to enhance the user experience in both the digital and physical world. Suggested improvements are obtained by implementing new AR applications and utilizing the data collection potential of the existing applications. We would like to emphasize the AR applications’ potential to act as a medium to measure visitor behaviors and usage statistics. We explain how some insights from this big data can be used to improve the physical structure of the museums. We argue that compared to using museums’ resources, a distributed network of user devices lowers initial costs and improves data collection rates while enhancing the experience with AR abilities. This distributed AR approach also offers refreshed experiences compared to static structures with its ability to get updates in time. Some examples of how to use the collected data from existing AR applications and two new AR usage cases for museums are explained in this paper. Our research also showed that this data-oriented approach is not used by any AR application developed for museums today and there is a great potential for user experience improvement in this sector.
Museums Artificial Reality User Experience Use Cases Big Data Insight Mobile Artificial ıntelligence
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Endüstri Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 27 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 2 |