Today, there is a transition from the industrial age to the information age. The most challenging areas in this process are adapting to rapidly changing technology and market needs. Although it is more difficult for companies to survive than before, the concepts of innovation and agility are now becoming a necessity. Survival in the information age includes the concepts of free thinking, wrong approach and continuous improvement. Although the concept of agility was first seen as an information technology study, it is now a detailed study that includes all departments of companies. In many companies, agile and goal-oriented work includes fundamental change decisions that are accepted throughout the company. After a detailed literature review and the examination of agile organizations around the world, the research has been presented with a roadmap and advice that will make the agile transformation journey of a company dominated by operations teams successful.
Günümüzde sanayi çağından bilgi çağına geçiş yapılmaktadır. Bu süreç içinde en çok zorlanılan alanlar hızla değişen teknolojiye ve pazar ihtiyaçlarına uyum sağlamaktır. Firmaların hayatta kalabilmeleri eskisinden daha zor olmakla birlikte inovasyon ve çeviklik kavramları artık bir zorunluluk haline gelmektedir. Bilgi çağında hayatta kalmak özgür düşünce, yanlın yaklaşım ve sürekli gelişim kavramlarını içermektedir. Çeviklik kavramı ilk önce bir bilgi teknolojileri çalışmaları gibi görülmüş olsa artık şirketlerin tüm departmanlarını içeren detaylı bir çalışma olmaktadır. Pek çok firmada çevik ve hedef odaklı çalışma şirket geneli kabul edilmiş temel değişim kararları içermektedir. Araştırma yapılan detaylı literatür taraması ve dünya genelinde çevik çalışan kurumların incelenmesi sonrasında operasyon ekiplerinin ağırlıkta olduğu bir şirketin çevik dönüşüm yolculuğunu başarılı kılacak yol haritası ve tavsiyele sunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2022 |
Gönderilme Tarihi | 18 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 3 |