Beden eğitimi ve spor dersine yönelik
ortaokul öğrencilerinin değerlerinin incelenmei amaçlanmaktadır. Yücekaya (2017)
tarafından geliştirilen 23 maddeden oluşan “Beden Eğitimi ve Spor Dersi Değer
Ölçeği (BESDÖ)” kullanılmıştır. Ölçek; Saygı, Farkındalık, Milli Kültür ve
Beraberlik, Sağlıklı Yaşam ve Beslenme, Dayanışma ve Spor Kültürü olmak üzere 6
alt boyuttan meydana gelmektedir. Genel tarama modelinden betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada
araştırma grubu olarak İstanbul ili Bağcılar ilçesinde ortaokulda okuyan 5. 6.
7. 8. sınıf 359 öğrenci oluşturmaktadır. Veri analizlerinde Independent Samples
T-Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır.
Öğrencilerin
beden eğitimi dersine yönelik değerlerinin;
Spor kültürü (X̄= 4,040), Sağlıklı yaşam ve beslenme (X̄= 4, 176), Dayanışma
(X̄=4, 420), Saygı
(X̄= 4,500), Milli
kültür ve beraberlik (X̄= 4,025), Farkındalık (X̄= 4,644) düzeyleri yüksek olduğu belirlenmiştir. Cinsiyet değişkeninde; farkındalık alt boyutunda
kızlar lehine anlamlı bir fark ortaya çıkarken, spor yapma durumlarında spor yapan
öğrenciler lehine anlamlı düzeyde bir fark bulunmuştur. Sınıf düzeyi değişkenine göre beden eğitimi dersi değer düzeylerine
bakıldığında; Spor kültürü , Sağlıklı yaşam ve beslenme, Dayanışma, Saygı,
Milli kültür ve beraberlik boyutlarında anlamlı düzeyde farklar olduğu ortaya
çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 7 Kasım 2019 |
Kabul Tarihi | 19 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |