The aim of the research is
to investigate the patriotic understanding of Afghan refugee children and to
discover their perception of patriotism towards their homeland and their host
country. It is a case study. The population of the study consists of Afghan
refugee students studying at Cahit Ziya Ulukök and Hayrettinpasa Primary
Schools in Erzincan province 2018-2019 academic year. The study group consists
of 16 students. Focus group interview and semi-structured interview form was
used. The data were evaluated with descriptive analysis method. Drawing and
explanations of students such as; my beautiful school, Turkish Flag, and
free/strong Turkey. The definition of patriotism, becoming a martyr for the
motherland, doing one’s duty for the motherland, love for Turkey are grouped
into three sub-themes. We have found out that Afghan students’ have forgotten
their own cultural identity thus have no sense of attachment to their homeland
since they were not born in Afghanistan and also memories related to Afghanistan
seem to be absent. Results indicate that
they lead a peaceful life in Turkey due to the effective training and education
that the host country provided them. All in all, they have positive feelings
about Turkey and the Turkish people. Also it should be added that Afghan
students in question have begun to embrace Turkey as their homeland.
Vatanseverlik, üzerinde yaşanan toprağa
içindekilerle birlikte duyulan sevgi ve minnetin adıdır. Araştırmanın
amacı, Erzincan İl merkezinde ikamet edip ilkokullarda öğrenim gören Afgan mülteci
öğrencilerin vatanseverlik anlayışlarının tespit edilmesi ve hâlihazırda
yaşadıkları ülke olan Türkiye'ye karşı vatan algılarının tespitidir. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması olan araştırmanın
evreni, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Erzincan Cahit Ziya Ulukök ve
Hayrettinpaşa İlkokullarında okuyan Afgan mülteci öğrencilerdir. Çalışma grubu
ise amaçlı örneklem stratejisiyle tespit edilen toplam on altı öğrencidir. Veri
toplama tekniği olarak odak grup görüşmesi, veri toplama aracı olarak ise yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Sonuçlar, betimsel analiz
yöntemiyle değerlendirilmiştir. Öğrencilerin açıklamaları ve çizimleri; Güzel
Okulum, Türk Bayrağı ve Özgür/Güçlü Türkiye olarak üç alt temada toplanırken
vatanseverlik tarifleri ise vatan için şehit olmak, vatan için görevini yapmak,
Türkiye`yi sevmek şeklinde üç alt temada toplanmıştır. Afganlı
öğrencilerin öz vatanlarına karşı sevgilerinin, Afganistan doğumlu olmamaları
ve oraya ait yaşanmış bir anıları olmamasından, kaybolmaya başladığı, zorunlu
sebeplerle Türkiye`ye göç ettikleri, Türkiye`de ki iyi eğitim, rahat yaşam vb.
imkânlar ile okuldaki karşılaştıkları olumlu tutumlar sebebiyle mutlu
oldukları, Türk halkına ve Türkiye`ye karşı ziyadesiyle olumlu duygular
besledikleri, öğrencilerin büyük çoğunun Türkiye`yi ana vatan olarak benimsemeye
başladıkları araştırma sonucunda ulaşılan en
önemli bulgulardandır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 18 Sayı: 39 |