BibTex RIS Kaynak Göster

Dinî Şahsiyetler Etrafında Anlatılan Efsanelerin Birleştirilmesi Üzerine

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 1, 41 - 53, 01.02.2012

Öz

Kaynakça

  • Ana Britanica Ansiklopedisi, 1994. “Efsane Maddesi”, Cilt: 11, stanbul: Ana Yayıncılık A .
  • AKTA , erif, 1998. Roman Sanatı ve Roman ncelemesine Giri , Ankara: Akça Yayınları.
  • BORATAV, Pertev Naili, 1995. 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, stanbul: Gerçek Yayınları.
  • BOYRAZ, eref, 2008. “Sözlü Anlatıların Süreklili i Üzerine Dü ünceler”, Folklor/Edebiyat, Sayı: 54, Ankara, s. 105-118.
  • ÇOBANO LU, Özkul, 2003. Türk Halk Kültüründe Memoratlar ve Halk nançları, Ankara: Akça Yayınları.
  • DEGH, Linda, 2003. “Halk Anlatısı”, Çev: Zerrin Karagülle, Halkbilimde Kuramlar ve Yakla ımlar, Ankara: Millî Folklor Yayınları.
  • ELÇ N, ükrü, 1993. Halk Edebiyatına Giri , Ankara: Akça Yayınları.
  • SAKAO LU, Saim, 1980. Anadolu-Türk Efsanelerinde Ta Kesilme Motifi ve Bu Efsanelerin Tip Katalo u, Ankara: Kültür Bakanlı ı Yayınları.
  • SEY DO LU, Bilge, 2005. Erzurum Efsaneleri, Erzurum: Erzurum Kitaplı ı.
  • PEHL VAN, Gürol, 2009. “Dinî ahsiyetler Hakkında Olu an Anlatılar”, Millî Folklor Dergisi, Sayı: 83. s. 88-96.

Dinî Şahsiyetler Etrafında Anlatılan Efsanelerin Birleştirilmesi Üzerine

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 1, 41 - 53, 01.02.2012

Öz

Edebî nitelik ta ıyan bazı eserlerin hangi türe dâhil oldu u meselesi, edebiyatın pek çok alanında zaman zaman ya anmı , ya anmaya devam eden bir konudur. Farklı adlarla anılan türlerin birbirlerine olan benzerliklerinin yanında, bazı metinlerin birden çok türe dâhil edilebilecek özelliklere sahip olması da bu tartı maların ya anmasında etkili olmaktadır. Söz konusu ürünler, sözlü kültür ortamına ait eserler olunca, türler arası sınır ihlalleri veya belirsizlikler daha da artmaktadır. Dahası bugün sözlü kültürde ya ayan ve birbirinden kesin çizgilerle ayırdı ımız türlerin pek ço u, tarihî süreçte birbirinden do mu ürünlerdir. Toplumlardaki de i im ve geli im sürdükçe insandaki sanat anlayı ı ve ifade ekilleri de i ecek; dolayısıyla yeni türler de olu maya, benzer problemler ya anmaya devam edecektir

Kaynakça

  • Ana Britanica Ansiklopedisi, 1994. “Efsane Maddesi”, Cilt: 11, stanbul: Ana Yayıncılık A .
  • AKTA , erif, 1998. Roman Sanatı ve Roman ncelemesine Giri , Ankara: Akça Yayınları.
  • BORATAV, Pertev Naili, 1995. 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, stanbul: Gerçek Yayınları.
  • BOYRAZ, eref, 2008. “Sözlü Anlatıların Süreklili i Üzerine Dü ünceler”, Folklor/Edebiyat, Sayı: 54, Ankara, s. 105-118.
  • ÇOBANO LU, Özkul, 2003. Türk Halk Kültüründe Memoratlar ve Halk nançları, Ankara: Akça Yayınları.
  • DEGH, Linda, 2003. “Halk Anlatısı”, Çev: Zerrin Karagülle, Halkbilimde Kuramlar ve Yakla ımlar, Ankara: Millî Folklor Yayınları.
  • ELÇ N, ükrü, 1993. Halk Edebiyatına Giri , Ankara: Akça Yayınları.
  • SAKAO LU, Saim, 1980. Anadolu-Türk Efsanelerinde Ta Kesilme Motifi ve Bu Efsanelerin Tip Katalo u, Ankara: Kültür Bakanlı ı Yayınları.
  • SEY DO LU, Bilge, 2005. Erzurum Efsaneleri, Erzurum: Erzurum Kitaplı ı.
  • PEHL VAN, Gürol, 2009. “Dinî ahsiyetler Hakkında Olu an Anlatılar”, Millî Folklor Dergisi, Sayı: 83. s. 88-96.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Dağlı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2012
Gönderilme Tarihi 9 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dağlı, A. (2012). Dinî Şahsiyetler Etrafında Anlatılan Efsanelerin Birleştirilmesi Üzerine. Dede Korkut Türk Dili Ve Edebiyatı Araştırmaları Dergisi, 1(1), 41-53.