BibTex RIS Kaynak Göster

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 1, 102 - 125, 01.02.2012

Öz

Kaynakça

  • AĞAR, M. E. (2004). Türkçe Öğretiminin Tarihçesi, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 1, 1– 10.
  • AVCI, Y. Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminin Kültür ve Yöntem Boyutu:(Temmuz, 2011): http://www.turkcede.org/yabancilara-turkce-ogretimi/354-turkcenin-yabanci- dil-olarak-ogretiminin-kultur-ve-yontem-boyutu.html.
  • BENHÜR, M.H. (2002). Türkçenin Yabancılara Öğretiminde Tartışılmayan Ana Kavramlar. Yayımlanmamış doktora tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • BROWN, D. (2000). Principles Of Language Learning And Teaching (4th Edition). New York Pearson Education Company.
  • DEMİRCAN, Ö. (1988). Dünden Bugüne Türkiye’de Yabancı Dil. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • DEMİREL, Ö. (1989). Yabancı Dil Öğretmenlerinin Yeterlikleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 4/,sf. 5-26.
  • HENGİRMEN, M. (1997). Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri ve TÖMER Yöntemi. Ankara: Engin Yayınları.
  • KOCAMAN, A. (1983). Yabancı Dil Öğretiminde Yeni Yönelimler. Türk Dili, Dil Öğretim Özel Sayısı, Ankara: TDK Yay., S. 379-380/Temmuz-Ağustos.
  • KRASHEN, S. , T. TERRELL. (1983). The natural approach: Language acquisition in the classroom. Hayward, CA: Alemany Press.
  • MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI (2010). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi ve Bu Alan İçin Öğretmen Yetiştirmenin Önemi ve Gereği. Marmaris: Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi ve Öğretmenliği Çalıştayı Kitabı.

YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 1, 102 - 125, 01.02.2012

Öz

Araştırmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğreten
öğretmenlerin alan öğretimiyle ilgili görüşlerini belirlemektir. Araştırmada
nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup veriler yarı yapılandırılmış
görüşme aracı ile öğretmenlerle (n=54) yapılan görüşmeler neticesinde
toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir.
Araştırmadan elde edilen sonuçlarda; genel olarak sorunlara, beklentilere ve
gerekliliklere ilişkin veriler tespit edilmiştir.
Bunun yanı sıra yabancı dil olarak Türkçe öğreten öğretmenin
yabancı dil bilmesinin gerekliliği ancak gerekçelerin iletişim veya kullanım
amacı dışında öğretmenin farklı boyutta faydalanması yönünde sonuçlar
ortaya çıkarılmıştır. Ayrıca yabancı dil olarak Türkçe öğreten öğretmenin
kendisini Türkçe öğretmeni ve yabancı dil öğretmeninden farklı algılama
nedenleri incelenmiştir. Sonuç olarak, yabancı dil olarak Türkçe öğreten
öğretmenin nerelerde zorlandığı, kendisini mesleki anlamda hangi alanda
gördüğü ve hangi konularda bilgi sahibi olması gerektiğini düşündüğü
ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır

Kaynakça

  • AĞAR, M. E. (2004). Türkçe Öğretiminin Tarihçesi, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 1, 1– 10.
  • AVCI, Y. Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminin Kültür ve Yöntem Boyutu:(Temmuz, 2011): http://www.turkcede.org/yabancilara-turkce-ogretimi/354-turkcenin-yabanci- dil-olarak-ogretiminin-kultur-ve-yontem-boyutu.html.
  • BENHÜR, M.H. (2002). Türkçenin Yabancılara Öğretiminde Tartışılmayan Ana Kavramlar. Yayımlanmamış doktora tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • BROWN, D. (2000). Principles Of Language Learning And Teaching (4th Edition). New York Pearson Education Company.
  • DEMİRCAN, Ö. (1988). Dünden Bugüne Türkiye’de Yabancı Dil. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • DEMİREL, Ö. (1989). Yabancı Dil Öğretmenlerinin Yeterlikleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 4/,sf. 5-26.
  • HENGİRMEN, M. (1997). Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri ve TÖMER Yöntemi. Ankara: Engin Yayınları.
  • KOCAMAN, A. (1983). Yabancı Dil Öğretiminde Yeni Yönelimler. Türk Dili, Dil Öğretim Özel Sayısı, Ankara: TDK Yay., S. 379-380/Temmuz-Ağustos.
  • KRASHEN, S. , T. TERRELL. (1983). The natural approach: Language acquisition in the classroom. Hayward, CA: Alemany Press.
  • MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI (2010). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi ve Bu Alan İçin Öğretmen Yetiştirmenin Önemi ve Gereği. Marmaris: Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi ve Öğretmenliği Çalıştayı Kitabı.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Filiz Mete Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2012
Gönderilme Tarihi 9 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Mete, F. (2012). YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Dede Korkut Türk Dili Ve Edebiyatı Araştırmaları Dergisi, 1(1), 102-125.