Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hat Profilinde Meydana Gelen Değişimler Nedeniyle Oluşan Dinamik Darbe Kuvvetlerinin Tahmini için Geliştirilen Yeni bir Yöntemin Uygulaması

Yıl 2018, Sayı: 8, 40 - 51, 30.06.2018

Öz

Demiryolu hatlarının ray
üstü kot değerlerinin hat boyunca değişimi şartnameler ile sınırlandırılmıştır.
Ülkemizde bu konuda esas alınabilen bir kaynak EN 13848 – Hat Geometrik
Kalitesi şartnamesi olup, bu şartname’de belirli bir hat uzunluğu boyunca hat
profilinde meydana gelen kot değişim değerleri hakkında sınırlamalar ve
öneriler getirilmektedir. Bu sınırlamaların iki önemli gerekçesi, yolcu konforunu
ve seyir güvenliğini sağlamaktır. Profilde meydana gelecek değişiklikler, tren
hızına, profildeki değişim değerine ve bu değerin oluştuğu hat uzunluğuna bağlı
olarak hat üzerinde farklı kuvvetlerin oluşmasına neden olacaktır. Hazırlanan
bu çalışma içerisinde, çalışmanın yazarı tarafından geliştirilen ve demiryolları
üzerinde profil değişimlerinden kaynaklı dinamik darbe kuvvetlerinin tahminine
yönelik yeni bir yöntemin özeti sunulacaktır. Çalışma içerisinde, geliştirilen
bu yöntem ile hat üzerine etki eden dinamik darbe kuvvetlerinin, trenin hareket
yönünde alçalacak şekilde değişen hat profili ve hat esneklik değeriyle olan
ilişkisi anlatılacaktır. Son olarak, önerilen yeni yöntem ile elde edilen dinamik
darbe katsayıları, mevcut deneysel denklemler ile elde edilen katsayılar ile
kıyaslanacaktır.

Kaynakça

  • [1] Talbot, A.N ve diğerleri. Stresses in Railroad Track, Report of the Special Committee to Report on Stresses in Railroad Track, First Progress Report, AREA Proceedings, Vol. 19, 873-1062.
  • [2] Eisenmann, J. Stresses in Rail Acting as a Beam Special excerpt from ETR Eisenbahntechnische Rundshau, Vol.8, Hestra, Darmstadt. 1969.
  • [3] Bezgin, N.O., Development of a new and an explicit analytical equation that estimates the vertical impact loads of a moving train. Procedia Engineering, Volume 189, Mayıs 2017, Pages 2-10.
  • [4] Bezgin, N.O., Application of a new concept and a new method to estimate the vertical impact forces on railway tracks due to track profile irregularities. 97th Transportation Research Board Meeting, Washington DC, USA, Paper No.: 18-00037. Kabul edilme tarihi: Ekim 16, 2017, sunum: Ocak 9, 2018.
  • [5] Bezgin N.O., Application of a new concept and a method to estimate the vertical impact forces on railway tracks due to track stiffness variations. 97th Transportation Research Board Meeting, Washington DC, USA, Paper No.: 18-00407. Kabul edilme tarihi: Ekim16, 2017, sunum: Ocak 9, 2018.
  • [6] Bezgin N.Ö., "Proposal of a new analytical method to estimate the vertical impact forces on railway tracks due to changes in track profile and track stiffness ", 5th International Conference on Road and Rail Infrastructure CETRA 2018, Zadar, HIRVATISTAN, 17-19 Mayıs 2018, pp.837-845
  • [7] Kolukırık C., Bezgin N.Ö., "Analysis of Dynamic Impact Forces on Railway Tracks Due to Wheel Flats ", 5th International Conference on Road and Rail Infrastructure CETRA 2018, Zadar, HIRVATISTAN, 17-19 Mayıs 2018, pp.697-705
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Bilimsel Yayınlar (Hakemli Araştırma ve Derleme Makaleler)
Yazarlar

Niyazi Özgür Bezgin

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 8 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 8

Kaynak Göster

IEEE N. Ö. Bezgin, “Hat Profilinde Meydana Gelen Değişimler Nedeniyle Oluşan Dinamik Darbe Kuvvetlerinin Tahmini için Geliştirilen Yeni bir Yöntemin Uygulaması”, Demiryolu Mühendisliği, sy. 8, ss. 40–51, Haziran 2018.