Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Önüretimli ve Öngerilmeli Beton Traverslerde Gözlenen Zamana Bağlı Kısalmalarının Değerlendirilmesi

Yıl 2019, Sayı: 9, 17 - 27, 31.01.2019

Öz

Öngerilmeli beton
traverslerin uzunlukları zaman içerisinde birkaç milimetre düzeyinde kısalmaktadır.
Bu kısalmanın üç gerekçesi, traversin öngerme kuvvetleri altında elastik olarak
kısalması, travers betonun zaman içerisinde sünmesi ve büzülmesidir. Travers
uzunluğunda meydana gelen bu kısalma, bağıl nem oranının %50’nin altında olduğu
kurak bölgelerde ve yüksek öngerme kuvvet değerleri altında 2 mm’yi aşabilecek
olup, traversin özellikle ekartman genişliği ve omuz genişliği için istenen
ölçülerin payhadleri dışına taşmasına neden olabilmektedir. Bu kısalma değeri,
traversin üretiminde kullanılan betonun basınç dayanımına, beton içerisinde
kullanılan agreganın türüne, traverse uygulanan öngerme kuvvet değerine,
traversin kalıptan alınmasından önce betona uygulanan sıcaklık ve nem
değerlerine ve traversin üretildiği bölgenin ve kullanılacağı bölgenin nem ve
sıcaklık değerlerine bağlıdır. Sunulacak çalışmada, örnek olarak seçilen B70
türü bir traversin, seçilen bir öngerme kuvveti altında farklı bağıl nem değerleri
altında zamana bağlı kısalma değerlerinin TS EN 1992-1-1 yönetmeliğine göre
hesaplama sonuçları tanıtılacaktır.

Kaynakça

  • [1] Kerr, A. Fundamentals of Railway Track Engineering. Simmons Boardman Pub Co; 1st Edition. 2003.
  • [2] Lichtberger, L. Track Compendium. Eurail Press. 2011.
  • [3] Menn, C. Prestressed Concrete Bridges. Springer-Verlag. 1986.
  • [4] Kosmatka, S., Kerkhof, B., Panarese, W. Design and Control of Concrete Mixtures. Portland Cement Association. 14th Edition.
  • [5] FIB bulletin No. 42. Constitutive modelling for high strength/high performance concrete – State of the art report. 2008.
  • [6] TS EN 1992-1 Beton yapıların tasarımı - Bölüm 1-2: Genel kurallar
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Bilimsel Yayınlar (Hakemli Araştırma ve Derleme Makaleler)
Yazarlar

Niyazi Özgür Bezgin

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2019
Gönderilme Tarihi 28 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 9

Kaynak Göster

IEEE N. Ö. Bezgin, “Önüretimli ve Öngerilmeli Beton Traverslerde Gözlenen Zamana Bağlı Kısalmalarının Değerlendirilmesi”, Demiryolu Mühendisliği, sy. 9, ss. 17–27, Ocak 2019.