Bu çalışmada genel olarak demiryolu hatlarında trene etki eden dinamik kuvvetler anlatılmıştır. Trenlerin seyir dirençleri lokomotif ve vagonlar olmak üzere iki ana faktör üzerinde incelenerek demiryollarında kullanılan formüllerden bahsedilmiştir. Aynı şekilde hat üzerinden gelen kurp ve rampa dirençlerinin trenler üzerinde etkisini gösteren Uluslararası formüllerden bahsedilmiştir. Daha sonra, trene etki eden dirençlerin yenilebilmesi için gerekli olan tekerlek kuvvetinin nasıl hesaplanacağına değinilmiştir. Tüm bu dirençler anlatıldıktan sonra lokomotifin çekebileceği yükün nasıl hesaplanacağı anlatılarak bazı firmaların hesapladığı lokomotif çekerlerinin karşılaştırılması yapılarak hangi formüllerin kullanılmasının faydalı olacağı değerlendirilmiştir.
In this study, dynamic forces that affect train on railway lines are explained in general. running resistances of trains are analysed on two factors as locomotive and wagons and the formulas used in developed countries for railways are mentioned. Likewise, international formulas that show the effect of the curve and ramp resistances coming from the line on trains are mentioned. Later on, mentioned on how to calculate the needed wheel force to overcome the resistances that affect the train. After all these resistances are explained, the calculation of tractive force of the locomotive is clarified and it is explained that which formulas would be beneficial by comparing locomotive tractions in some companies.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Bilimsel Yayınlar (Hakemli Araştırma ve Derleme Makaleler) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2021 |
Gönderilme Tarihi | 16 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 13 |