Demir yolu rayları uzun süreli ve emniyetli kullanım için bakım planlaması yapılması gereken en önemli üst yapı elemanlarındandır. Rayların optimum profile sahip olması, sürüş konforunun arttırılması ve ray ömrünün ekonomik olarak uzatılabilmesi için rayların belirli periyotlarla yeniden profillendirme yapılması gereklidir. Bu çalışmada Yüksek Hızlı Tren Hatlarında rayların yeniden profillendirme çalışmalarında mobil ray taşlama makinesi ile döner taşlama metodunun uygulanabilirliği Ankara-Eskişehir hattı özelinde araştırılmıştır. Çalışmada öncelikle yeniden profillendirme stratejileri ve metotları ele alınmıştır. Çalışma öncesi hattın durumu incelenerek ön ölçümler alınmıştır. Değerlendirme sonucu belirlenen tolerans ve kalite gereksinimlerine göre döner taşlama uygulaması yapılmış olup alınan ölçümler incelenmiştir. Çalışma sonu yapılan değerlendirmede söz konusu metodun Yüksek hızlı Tren Hatlarında uygulanabilir olduğu görülmüştür. Bahse konu çalışmanın literatürde yeteri kadar yer almaması karşısında Yüksek Hızlı Tren Hatlarında yeniden profillendirme stratejilerinin oluşturulmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Yüksek Hızlı Tren Hattı Yeniden Profillendirme Taşlama Demiryolu
Railway tracks are one of the most important superstructure elements that need maintenance planning for long-term and safe use. In order for the rails to have an optimum profile, to increase the driving comfort and to extend the rail life economically, it is necessary to re-profiling the rails at certain intervals. In this study, the applicability of the rotary grinding method with the mobile rail grinding machine in the re-profiling of the rails on the High Speed Train Lines was investigated in the Ankara-Eskişehir line. In the study, firstly, re-profiling strategies and methods are discussed. Before the study, the condition of the line was examined and preliminary measurements were taken. According to the tolerance and quality requirements determined as a result of the evaluation, a rotary grinding application was made and the final measurements were examined. In the evaluation made at the end of the study, it was seen that the method in question is applicable in High Speed Train Lines. It is thought that this study will contribute to the formation of re-profiling strategies in High Speed Train Lines, due to the lack of sufficient coverage in the literature.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Bilimsel Yayınlar (Hakemli Araştırma ve Derleme Makaleler) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2023 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 17 |