Instead of constructing a new railway line, digitization on rehabilitated lines that can be realized through information technologies such as sensors, artificial intelligence, big data and internet of things on rehabilitated existing lines will increase competitiveness and sustainability of railways. In this study, main and sub-components of a digital railway are described. Then, national and international field and laboratory applications of some selected components that are domestically developed and produced and include firsts in their field, are presented. With the earthquake warning system implemented for the first time in our country's railways, pioneering information about an earthquake in the region was successfully delivered to the operators. Sudden discharges under sleepers, maintenance needs on the line or rolling stock will be easily detected with the smart sleeper developed as a prototype. Deliberate actions are prevented through environmental control system which is locally developed and exported, whereas improved maintenance planning is realized through vehicle management system. As a result, with a digital railway that will be implemented with all its components; up to 35% increases in capacities, up to 50% improvements in safety and security, and up to 25% reduced costs in operation and maintenance can be realized.
Yeni bir hat inşaatı yerine rehabilite edilmiş mevcut hatlar üzerinde sensörler, yapay zekâ, büyük veri, ve nesnelerin interneti gibi teknolojilerin kullanımı ile gerçekleştirilecek dijitalleşme hamleleri; demiryollarının rekabetçiliğini ve sürdürülebilirliğini arttıracaktır. Çalışmada, bir dijital demiryolunda bulunması gereken ana ve alt bileşenler aktarılmış olup seçilen bazı bileşenler için yerli olarak geliştirilmiş ve üretilmiş, yurt içi ve yurt dışında, saha ve laboratuvar uygulamaları tamamlanmış, alanında ilkler içeren örnekler sunulmuştur. Demiryollarımızda ilk kez uygulanan deprem uyarı sistemi ile bölgede yaşanan bir deprem ile ilgili öncü bilgiler operatörlere başarıyla ulaştırılmıştır. Prototip olarak geliştirilen yerli akıllı travers üzerindeki sensörler ile zemindeki ani boşalmalar, hat veya araçtaki bakım gereksinimleri rahatlıkla tespit edilebilecektir. Yine ülkemizde geliştirilen ve ihraç edilen çevresel kontrol sistemi ile kasıtlı eylemler önlenmekte ve demiryolu araç yönetim sistemi ile bakım planlamaları iyileştirilmektedir. Sonuç olarak, tüm bileşenleriyle hayata geçirilecek bir dijital demiryolu; kapasitede %35’e varan artışlar, emniyet ve güvenlikte %50’ye varan iyileşmeler, işletme ve bakımda %25’e kadar azalan maliyetler sağlayabilecektir.
Demiryolu dijitalleşme modernizasyon demiryolu araçları sensörler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Bilimsel Yayınlar (Hakemli Araştırma ve Derleme Makaleler) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 18 |