Turkish State Railways Transportation Inc. (TCDD Transportation Inc.) utilizes a Enterprise Resource Planning (ERP) system to manage various business processes more efficiently and increase operational productivity. Although the ERP system is integrated into almost all processes, the planning of personnel to be assigned to trains is still carried out traditionally by employees assigned to these tasks.This thesis aims to “process the hours of work of train drivers who perform safety-critical tasks on trains in the Eskişehir Hasanbey Logistics Center responsibility area using Microsoft Office Access SQL programming language, and thus plan the assignments of these personnel”. The planning aims to ensure optimal productivity from personnel and achieve equal working hours. It is aimed to control components such as line authority, locomotive authority, health and psychotechnical competencies which are difficult and time-consuming to control with traditional methods by the system.
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Taşımacılık Anonim Şirketi (TCDD Taşımacılık A.Ş.) çeşitli iş süreçlerini daha etkin yönetmek ve operasyonel verimliliği artırmak amacıyla Kurumsal Kaynak Yönetimi (KKY) sistemini kullanmaktadır. KKY sistemi hemen hemen tüm süreçlere entegre edilmiş olmasına rağmen trenlerde çalışacak personelin görev planlamasını halen bu iş için görevlendirilen çalışanlar geleneksel şekilde gerçekleştirmektedir. Bu çalışmada Eskişehir Hasanbey Lojistik Merkezi’nin sorumluluk bölgesindeki trenlerde, “emniyet kritik görevleri yerine getiren tren makinistlerinin çalışma saatlerinin, Microsoft Office Access SQL programlama dilinde işlenmesi ve böylece söz konusu personelin görev planlamasının yapılması” amaçlanmıştır. Planlama ile personelden optimum düzeyde verimlilik sağlanması, eşit süreli çalışma saatlerine ulaşılması hedeflenmektedir. Düzenlenen görev planlamasının geleneksel yöntemlerle kontrolünün zaman alması nedeniyle ortaya çıkan zorlukların giderilmesi; hat yetkisi, lokomotif yetkisi, sağlık, psikoteknik yeterlilikleri gibi bileşenlerin de sistem tarafından kontrol altına alınabilmesi hedeflenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Elektronik |
Bölüm | Bilimsel Yayınlar (Hakemli Araştırma ve Derleme Makaleler) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 25 Nisan 2025 |
Kabul Tarihi | 31 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 22 |