Orta Asya ve Güney Asya, tarihi İpek Yolu’nun birleştirdiği iki bölge olup, Orta Asya cumhuriyetlerinin bağımsızlığına kavuşmasından sonra İpek Yolu yeniden canlanmıştır. “Bir Kuşak Bir Yol (OBOR) Projesi” Asya, Avrupa ve Afrika’yı kara ve deniz yoluyla birbirine bağlayarak Orta Asya ülkelerinin ulaşım ve enerji ağları ile ekonomilerinin yeniden canlandırılmasını, barış ilkesini desteklemeyi ve Çin ile Avrupa arasındaki ticareti geliştirerek uluslararası entegrasyonu sağlamayı hedeflemektedir. “OBOR Projesi” ile Çin büyük miktarlarda birçok yatırım yaptığı ve yakın ticari ilişkiler sürdürdüğü bölgeler ile tesis ettiği ulaşım ağlarıyla ticari ve ekonomik ilişkilerini geliştirmeyi planlamaktadır. “OBOR Projesi” güzergâhında yer alan ülkelerin ortak çıkarlarına dayanmakta olup, Çin, Türkiye ve Türk Cumhuriyetleri ile güzergah üzerindeki diğer ülkeler için ekonomi, ticaret, istihdam ve kültürel açıdan birçok fayda sağlayacağı beklenmektedir. Çalışmada “OBOR Projesi” ile ilgili literatür araştırması yapılmış, Projenin kapsamı ve rotaları, Projeye ilişkin sorunlar, Proje’nin Türkiye ve Türk Cumhuriyetleri ilişkilerine potansiyel etkileri incelenmiştir. Çalışmada, “OBOR Projesi”nin güçlü ve zayıf yönleri ile fırsatlar ve tehditlerin ortaya konulması amacıyla “Güçlü ve Zayıf Yönler, Fırsatlar ve Tehditler (SWOT) Analiz Yöntemi kullanılmıştır. “OBOR Projesi”nin Türkiye ve Türk Cumhuriyetleri ile Çin ve güzergahı üzerindeki ülkelere sağlayacağı faydalar açısından genel bir değerlendirme yapılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Bir Kuşak Bir Yol Projesi, Uluslararası Ticaret, Ulaşım Koridorları, TRACECA, Türk Cumhuriyetleri
Bir Kuşak Bir Yol Projesi Ticaret Ulaşım Koridorları TRACECA Türk Cumhuriyetleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mayıs 2023 |
Kabul Tarihi | 15 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 1 |