Farmers’ demand of tractor, buying attitudes and satisfaction of tractor use are very important determinant for the decision makers in the sector. It is necessary that to be research of conditions of tractor use in farms and to be achieved certain data for efficient use of tractor in agricultural production. The survey forms which were prepared for this purpose have been filled in 2013 with 122 farmers which tractor owner and have been evaluated.
Akdemir, B., Sağlam, C., & Aktaş, T. (1999). Tarım Traktörleri Kitabı. Tekirdağ.
Altay, F., & Turhal, K. (2011). Bilecik İlindeki tarımsal mekanizasyonun durumu ve çözüm önerileri, 6th International Advanced Technologies Symposium (IATS’11), 16-18 May 2011, Elazığ.
Anonim (2014). http://www.biltek.tubitak.gov.tr/gelisim/psikoloji/ogrenme.htm (Erişim Tarihi: 15 Ağustos 2014)
Başol, H. B. (2006). Orta Anadolu’da ikinci el pazarındaki traktörlerin teknik ve ekonomik özelliklerinin belirlenmesi. Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Ensitüsü Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, 65 s., Ankara.
Kim, J., Forsythe, S., Gu, Q., & Moon, S.J. (2002). Cross-Culturel consumer values, needs and purchase behavior. Journal of Consumer Marketing, 19 (6): 482-502.
Mutlu, N. (2011). Şanlıurfa-Harran ovasında traktör işletme parametrelerinin belirlenmesi ve analizi. Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Ensitüsü, Basılmamış Doktora Tezi, , 182 s., Ankara.
Sternquist, B., Byun, S., & Jin, B. (2004). The Dimensionality of Price Perceptions: A Cross-Cultural Comparison of Asian Consumers. Distribution and Consumer Research, 14(1), 83-100.
Şenel, H. (2006). Doğu Akdeniz Bölgesinde yaygın traktörlerin teknik özellikleri ve kullanıcı değerlendirmeleri. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Fen Bilimleri Ensitüsü, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, 57s., Kahramanmaraş.
Wilson, D.F. (1998). Why Divide Consumer and Organizational Buyer Behaviour?. European Journal of Marketing, 34(7): 780-796.
Yamane, T. (2001). Temel Örnekleme Yöntemleri. Çevirenler: Alptekin Esin, Celal Aydın, M. Akif Bakır, Esen Gürbüzsel, Literatür Yayıncılık, İstanbul.
Eskişehir ili tarım işletmelerinde traktör kullanımına ilişkin değerlendirmeler
Çiftçilerin traktör talebi, traktör satın alma davranışları ve kullanım memnuniyetleri, piyasadaki karar vericiler için önemlidir. Tarımsal üretimde traktörün etkin kullanımı için, işletmelerde mevcut traktör kullanım koşullarının araştırılması ve traktör sahipleri ile bu konuda çalışanların faydalanabilecekleri birtakım verilere ulaşılması gerekmektedir. Bu amaçla hazırlanan “Anket Formu” Eskişehir ilinde traktör sahibi 122 işletmeci ile 2013 yılında doldurulmuş ve elde edilen veriler analiz edilmiştir.
Akdemir, B., Sağlam, C., & Aktaş, T. (1999). Tarım Traktörleri Kitabı. Tekirdağ.
Altay, F., & Turhal, K. (2011). Bilecik İlindeki tarımsal mekanizasyonun durumu ve çözüm önerileri, 6th International Advanced Technologies Symposium (IATS’11), 16-18 May 2011, Elazığ.
Anonim (2014). http://www.biltek.tubitak.gov.tr/gelisim/psikoloji/ogrenme.htm (Erişim Tarihi: 15 Ağustos 2014)
Başol, H. B. (2006). Orta Anadolu’da ikinci el pazarındaki traktörlerin teknik ve ekonomik özelliklerinin belirlenmesi. Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Ensitüsü Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, 65 s., Ankara.
Kim, J., Forsythe, S., Gu, Q., & Moon, S.J. (2002). Cross-Culturel consumer values, needs and purchase behavior. Journal of Consumer Marketing, 19 (6): 482-502.
Mutlu, N. (2011). Şanlıurfa-Harran ovasında traktör işletme parametrelerinin belirlenmesi ve analizi. Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Ensitüsü, Basılmamış Doktora Tezi, , 182 s., Ankara.
Sternquist, B., Byun, S., & Jin, B. (2004). The Dimensionality of Price Perceptions: A Cross-Cultural Comparison of Asian Consumers. Distribution and Consumer Research, 14(1), 83-100.
Şenel, H. (2006). Doğu Akdeniz Bölgesinde yaygın traktörlerin teknik özellikleri ve kullanıcı değerlendirmeleri. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Fen Bilimleri Ensitüsü, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, 57s., Kahramanmaraş.
Wilson, D.F. (1998). Why Divide Consumer and Organizational Buyer Behaviour?. European Journal of Marketing, 34(7): 780-796.
Yamane, T. (2001). Temel Örnekleme Yöntemleri. Çevirenler: Alptekin Esin, Celal Aydın, M. Akif Bakır, Esen Gürbüzsel, Literatür Yayıncılık, İstanbul.
Altıntaş, N., & Özçelik, A. (2014). Eskişehir ili tarım işletmelerinde traktör kullanımına ilişkin değerlendirmeler. Derim, 31(2), 89-106. https://doi.org/10.16882/derim.2014.66535
AMA
Altıntaş N, Özçelik A. Eskişehir ili tarım işletmelerinde traktör kullanımına ilişkin değerlendirmeler. DERİM. Aralık 2014;31(2):89-106. doi:10.16882/derim.2014.66535
Chicago
Altıntaş, Neşe, ve Ahmet Özçelik. “Eskişehir Ili tarım işletmelerinde traktör kullanımına ilişkin değerlendirmeler”. Derim 31, sy. 2 (Aralık 2014): 89-106. https://doi.org/10.16882/derim.2014.66535.
EndNote
Altıntaş N, Özçelik A (01 Aralık 2014) Eskişehir ili tarım işletmelerinde traktör kullanımına ilişkin değerlendirmeler. Derim 31 2 89–106.
IEEE
N. Altıntaş ve A. Özçelik, “Eskişehir ili tarım işletmelerinde traktör kullanımına ilişkin değerlendirmeler”, DERİM, c. 31, sy. 2, ss. 89–106, 2014, doi: 10.16882/derim.2014.66535.
ISNAD
Altıntaş, Neşe - Özçelik, Ahmet. “Eskişehir Ili tarım işletmelerinde traktör kullanımına ilişkin değerlendirmeler”. Derim 31/2 (Aralık 2014), 89-106. https://doi.org/10.16882/derim.2014.66535.
JAMA
Altıntaş N, Özçelik A. Eskişehir ili tarım işletmelerinde traktör kullanımına ilişkin değerlendirmeler. DERİM. 2014;31:89–106.
MLA
Altıntaş, Neşe ve Ahmet Özçelik. “Eskişehir Ili tarım işletmelerinde traktör kullanımına ilişkin değerlendirmeler”. Derim, c. 31, sy. 2, 2014, ss. 89-106, doi:10.16882/derim.2014.66535.
Vancouver
Altıntaş N, Özçelik A. Eskişehir ili tarım işletmelerinde traktör kullanımına ilişkin değerlendirmeler. DERİM. 2014;31(2):89-106.