This study identifıes science teachers' ideas of practical work. The data were collected by interviewing teachers and also conducting some classroom observation involving practical work to see teachers' actual practices. With the analysis of the data, it is hoped that findings would be utilised in informing a new science curriculum and teacher education programme in Turkey. The findings show that they have not got adequate knowledge of the role of practical work, especially in terms of procedural understanding.
Bu çalışma fen öğretmenlerinin laboratuvar çalışmaları ile ilgili düşüncelerini belirlemiştir. Veriler öğretmenlerle yapılan görüşmeler ve öğretmenlerin derslerinde nasıl deneysel çalışmalar yaptığını anlamak amacıyla yapılan sınıf içi gözlemler ile toplanmıştır. Veri analizleri sonucunda elde edilen bulguların yeni fen öğretim programının uygulanmaya başlama sürecinde ve öğretmen yetiştirmede faydalı olacağı düşünülmektedir. Sonuçlar, fen öğretmenlerinin, deneysel çalışmaların fen eğitiminde rolü konusunda, özellikle de bilimsel süreç becerileri açısından yetersiz olduklarını göstermiştir.
Diğer ID | JA45UA48EY |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 18 |