This study aims to examine the evaluations of the 4th-grade students (N=22) of a private primary school on the attitude of the teacher who is letting go in possible classroom situations in different social areas. For this purpose, students were asked to evaluate and justify their evaluations of students who cheat, fight, and hurt each other physically, come to school in pajamas instead of uniforms, do not choose food at lunchtime, and do not call their teacher by their name but call their teacher by their name, and their teachers who are indifferent to these situations. Finally, the students were asked to reason about how they would solve this problem related to classroom management if they were the teacher. The interview data were coded with the coding scheme developed in line with the Social Domain Theory (Turiel, 1983, 2002) and analyzed with descriptive analysis methods. The results indicated that the majority of the students stated that if the teacher does not interfere with events or situations, it is not for the benefit of the student, that it will affect the development of the students negatively, and that one of the duties of the teacher is to intervene in student behavior. However, while the students brought moral justifications for fighting and harming, they evaluated the school dress and etiquette of addressing within the social-conventional domain. The results are discussed regarding the developmental psychology and classroom management literature.
Sosyal ve ahlaki sorgulamanın gelişimi Öğretmen otoritesi Sınıf Yönetimi Sosyal Alanlar
Bu çalışmanın amacı özel bir ilkokulun 4. sınıf öğrencilerinin (N=22) farklı sosyal alanlardaki olası sınıf içi durumlarda serbest bırakan öğretmen tavrına dönük değerlendirmelerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışma grubundaki öğrencilerden, kopya çeken, kavga edip fiziksel zarar veren, okula üniforma yerine pijama ile gelen, beslenme saatinde yemek seçip yemeyen ve öğretmenine öğretmenim demeyip ismiyle hitap eden öğrencileri ve bu durumlara kayıtsız kalan öğretmenlerini değerlendirmeleri ve değerlendirmelerini gerekçelendirmeleri istenmiştir. Son olarak öğrencilerden öğretmenin yerinde olsalardı sınıf yönetimiyle ilgili bu sorunu nasıl çözecekleri ile ilgili akıl yürütmeleri istenmiştir. Görüşme verileri Sosyal Alan Kuramı (Turiel, 1983, 2002) doğrultusunda geliştirilen kodlama şemasıyla kodlanıp betimleyici analiz yöntemleriyle incelenmiştir. Sonuçlar, öğrencilerin çoğunluğu öğretmenin olaylara veya durumlara müdahale etmemesinin öğrencinin yararına olmadığını, bunun öğrencilerin gelişimlerini olumsuz yönde etkileyeceğini ve öğretmenin görevleri arasında öğrenci davranışlarına müdahale etmek olduğunu ifade etmiştir. Ancak, öğrenciler kavga etmek ve zarar vermek durumuna ahlaki gerekçeler getirirken, okul kıyafeti ve öğretmene hitap meselelerini daha çok toplumsal-geleneksel alan içinde değerlendirmiştir. Sonuçlar gelişimsel psikoloji ve sınıf yönetimi literatürüne referansla tartışılmıştır.
: Sosyal ve ahlaki sorgulamanın gelişimi Öğretmen otoritesi Sınıf Yönetimi Sosyal Alanlar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitimin Psikolojik Temelleri , Öğretmen ve Öğrenci Refahı |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 60 |