In the research, it was aimed to evaluate the fourth grade Science Curriculum in line with the opinions of teachers with the Stufflebeam's Context, Input, Process, Product (CIPP) Evaluation model. Quantitative weighted simultaneous mixed design approach was adopted in the research. The study group was determined by using the criterion sampling method, which is one of the purposeful sampling methods. The criterion determined is to be a primary school 4th grade teacher in the 2022-2023 academic year. The research study group consists of 203 primary school teachers. Quantitative data were collected using a five-point Likert questionnaire, and qualitative data were collected with an open-ended question. During the data collection process, a 43-item questionnaire and one open-ended question were asked to the teachers. Before quantitative data analysis, Cronbach's α, NFI, GFI, CFI and RMSEA values were calculated for the dimensions of the scale. In the analysis of quantitative data, frequency, percentage values and scale intervals were calculated for each item, and the obtained scores were interpreted through the total item scores. Descriptive analysis was used in the analysis of qualitative data. As a result of the analyzes, the findings obtained within the scope of the model are included under the themes of input, context, process and output. In the findings obtained, it was seen that the program was not fully evaluated by the teachers. On the other hand, the opinions of teachers about what to do to be quite sufficient are included in the research.
Eğitim programlarının etkili, başarılı olabilmesi, uygulamadaki etkinliğine bağlıdır. Bu nedenle istenilen hedef ve amaçlara ulaşmayı engelleyen hataları, eksiklikleri belirlemek ve gereken düzeltmeleri yapabilmek amacıyla programların değerlendirilmesi gerekir. Araştırmada dördüncü sınıf Fen Bilimleri Öğretim Programınım Stufflebeam'in CIPP değerlendirme modeliyle öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada tasarımında eşzamanlı dönüşümsel karma desen kullanılmıştır. Çalışma grubu amaçlı örneklem yöntemlerinden ölçüt örneklem yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Belirlenen ölçüt 2022-2023 eğitim öğretim yılında ilkokul 4. sınıf öğretmeni olmak şeklindedir. Araştırmaya nicel boyutta 203; nitel boyutta 93 sınıf öğretmeni katılmıştır. Araştırma nicel verileri beşli likert anket formu kullanarak, nitel veriler ise bir açık uçlu soru ile toplanmıştır. Veri toplama sürecinde öğretmenlere 43 maddelik anket ve bir adet açık uçlu soru sorulmuştur. Nicel veri analizi öncesi ölçeğin boyutları için Cronbach's α, NFI, GFI, CFI ve RMSEA değerleri hesaplanmıştır. Nicel verilerin analizinde her bir madde için frekans, yüzde değerleri ve ölçek aralıkları hesaplanmış, elde edilen puanlar belirlenen madde toplam puanları üzerinden anlamlandırılmıştır. Nitel verilerin analizinde betimsel analize başvurulmuştur. Analizler sonucunda model kapsamında elde edilen bulgulara girdi, bağlam, süreç ve çıktı temaları altında yer verilmiştir. Elde edilen bulgularda öğretmenlerce programın tam anlamıyla yeterli olarak değerlendirilmediği görülmüştür. Buna karşın oldukça yeterli olması yönünde yapılacaklar hakkındaki öğretmen görüşlerine araştırma içerisinde yer verilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitimde Program Değerlendirme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 62 |