The vivid increase in the world
population pushes companies to attain for resources in a less expensive and
rapid manner, which, in turn, increases the importance of maritime
transportation, especially, for global resources’ supply. Accordingly, the traditional
role of ports in maritime transportation, creating a link between maritime and
inland transport, has changed, and they have become networking sites where
members of supply chains come together. This leads to a need for higher degree
of coordination and cooperation, which indicates a requirement for integration
to supply chains to meet the needs and demands of customers, and also to
achieve higher levels of competitiveness. Although existing literature
acknowledges this need, the number of studies is limited. This study,
therefore, aims to specify and interpret the available literature about the
integration of maritime transportation to supply chains with a focus on port
integration, and accordingly suggest some further research ideas.
Maritime transportation supply chain port integration agency theory resource based view
Dünya nüfusunun hızlı artışı,
şirketleri daha ucuz ve hızlı bir şekilde kaynaklara ulaşmaya zorlamıştır. Bu
durum sonucunda ise denizyolu taşımacılığının önemi, özellikle küresel tedarik bakımından,
artmıştır. Geleneksel olarak denizyolu ve ülke içi arasında bağlantı oluşturan
limanların rolü ise bu etkilerle değişmiş ve limanlar, tedarik zinciri
üyelerinin bir araya geldiği ağlar haline gelmiştir. Bu durum daha yüksek
koordinasyon ve işbirliği gerektirdiğinden, müşterilerin ihtiyaçlarını ve
taleplerini karşılayabilmek adına deniz taşımacılığının tedarik zincirlerine
entegrasyonu ihtiyacını doğurmuştur. Önceki çalışmalar bu ihtiyacın varlığını
vurgulasa da, bu alandaki çalışmaların sayısı yeterli değildir. Bu çalışma
deniz taşımacılığının tedarik zincirlerine entegrasyonu hakkında, özellikle
limanların entegrasyonu üzerinde yoğunlaşarak, var olan kaynakları incelemeyi
ve buna bağlı olarak gelecek araştırmalar için öneriler sunmayı
hedeflemektedir.
Deniz taşımacılığı limanların entegrasyonu tedarik zinciri vekâlet teorisi kaynak temelli yaklaşım
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |
Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz
Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.
Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts