Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A DOCUMENTARY REVIEW OF REGIONAL TRANSPORTATION AND LOGISTICS PROBLEM: CASE OF MERSİN

Yıl 2015, , 258 - 287, 24.12.2015
https://doi.org/10.18613/deudfd.24333

Öz

It is important to determine the impacts of applied
national and local policies of foreign trade, logistics, and transportation
from the viewpoint of practicing successive policies much more to the point.
Having this perspective, impacts of the policies in the historical process, and
problem fields with their consequences are analysed via ‘Document Study’ data
collection technique for the case of Mersin in this study. The overall findings
reveal that e
xpectations for simplification of regulations and bureaucratic
implementations, improvement of organization and coordination, and continuous
stabi
lity take the front lines with
high frequency rates. The findings of the study are supposed to serve
as a model for the regions implementing the policies to accomplish similar
objectives.

Kaynakça

  • Akdoğan, R. (1993). Mersin Limanı’nda bedraka vergisi kaldırılmalıdır. Mersin Deniz Ticareti Dergisi, 11, 38-39.
  • Atat, J. (2008). Lojistik üs 30 bin kişiye iş kapısı olacak. Deniz Ticareti Dergisi, 154, 20-22
  • Bailey, K.D. (1982). Methods of Social Research (2. Baskı). New York: The Free Press.
  • Baş, T. & Akturan, U. (2008). Nitel Araştırma Yöntemleri NVivo 7.0 ile Nitel Veri Analizi, Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Durak, S. (2006). 1929 dünya ekonomik buhranı’nın Mersin Limanı üzerine etkileri, Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Duverger, M. (1973). Sosyal Bilimlere Giriş: Metodoloji Açısından (Çev: Ünsal Oskay), Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Güneş, G.A., (2010). Mersin Levanten yapıları üzerine bir inceleme, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Adana.
  • Kaynak, M. (2004). Ulaştırmada yeni eğilimler ve bölgesel lojistik güç olma potansiyeli. Mersin Deniz Ticareti Dergisi, 112,16-19
  • Koçak, E. (2007). Lojistik üs olma yolunda lojistik inovasyon politikaları ve Mersin RIS Projesi, 8. İyileştirme Kalite Kongresi Bildiriler Kitabı, Düzenleyen Donanma Komutanlığı. Kocaeli. 6-8 Ekim 2007.
  • Kükner, A. (1994). Ülkemiz ve bölgemizin denizcilikteki konumu konulu oturum. Mersin Deniz Ticareti Dergisi, 20, 10.
  • Kükner, A. & Demirel, V. (2000). Mersin liman incelemesi raporu. İTÜ Gemi İnşaatı ve Deniz Bilimleri Fakültesi, İstanbul, 92-93.
  • Lokmanoğlu, C. (1993). Mersin limanı kaybedilebilir. Mersin Deniz Ticareti Dergisi, 8, 3.
  • Mazak, M., & Doğan, A. (2014). Osmanlı Arşiv Vesikaları ve Fotoğraflarla Mersin Limanı Tarihi. İstanbul: Yeditepe Yayınevi.
  • Mersin Deniz Ticaret Odası (1993 – 2013). Mersin Deniz Ticareti Dergisi , Mersin.
  • Özkenel, H.N. (1994), Denizcilikte Mersin. Mersin Deniz Ticareti Dergisi, 30, 4-7.
  • Rummel, J.F. (1968). Eğitimde Araştırmaya Giriş (Çev:R.Taşçıoğlu). Ankara: Ajans Türk Yayınları.
  • Tez, İ. (1993). Limanların işlevleri ve ekonomik etki ve katklılarını saptama çalışması. Mersin Deniz Ticareti Dergisi, 8,5-6.
  • Turaboğlu, T., Ekiz, D.Z., & Karaoğlu, M. (2008). Kentsel lojistik merkez olma yolundaki Mersin’de lojistik ar-ge altyapısının oluşturulması, Mersin Sempozyumu Bildiriler Kitabı (ss. 1245-1276). Düzenleyen Mersin Üniversitesi. Mersin. 19-22 Kasım 2008.
  • Wilking, D. (2000). Mersin Limanı’nında var olan avantajların, zaafların, gelecekte beklenen fırsat ve tehlikelerin kısa değerlendirilmesi raporu. Mersin Ticaret ve Sanayi Odası ve Mersin Deniz Ticaret Odası, Mersin, 29-33.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yoksulbakan, A.R. (1993). Söz limandan dışarı, Mersin Deniz Ticareti Dergisi, 8, 9-11.

BÖLGESEL ULAŞTIRMA VE LOJİSTİK PROBLEMİNE BELGESEL BAKIŞ: “MERSİN ÖRNEĞİ”

Yıl 2015, , 258 - 287, 24.12.2015
https://doi.org/10.18613/deudfd.24333

Öz

Ulusal ve yerel seviyede uygulanan dış ticaret,
lojistik ve ulaştırma politikalarının etkilerini belirlemek, takip eden politika uygulamalarının daha isabetli
gerçekleştirilmesi açısından önem taşımaktadır. Bu bakış açısı ile araştırmada;
Mersin kenti örneklemi üzerinden, uygulanan söz konusu politikaların tarihsel
bir süreçte etkileri, sonuçları ile sorun alanları ‘Belge İncelemesi’ veri
toplama tekniği ile toplanan verilerin analizi ile belirlenmiştir.

Mevzuat düzenlemeleri ile bürokrasi
uygulamalarının basitleştirilmesi, eşgüdüm ve örgütlenmenin geliştirilmesi ile
istikrarın devamı beklentisi çok yüksek bir frekansla ön sırada yer almaktadır.
Elde edilen bulguların benzer hedeflere ulaşma yönünde politikalar uygulayan
bölgeler için de örnek oluşturabileceği varsayılmıştır.




Kaynakça

  • Akdoğan, R. (1993). Mersin Limanı’nda bedraka vergisi kaldırılmalıdır. Mersin Deniz Ticareti Dergisi, 11, 38-39.
  • Atat, J. (2008). Lojistik üs 30 bin kişiye iş kapısı olacak. Deniz Ticareti Dergisi, 154, 20-22
  • Bailey, K.D. (1982). Methods of Social Research (2. Baskı). New York: The Free Press.
  • Baş, T. & Akturan, U. (2008). Nitel Araştırma Yöntemleri NVivo 7.0 ile Nitel Veri Analizi, Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Durak, S. (2006). 1929 dünya ekonomik buhranı’nın Mersin Limanı üzerine etkileri, Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Duverger, M. (1973). Sosyal Bilimlere Giriş: Metodoloji Açısından (Çev: Ünsal Oskay), Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Güneş, G.A., (2010). Mersin Levanten yapıları üzerine bir inceleme, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Adana.
  • Kaynak, M. (2004). Ulaştırmada yeni eğilimler ve bölgesel lojistik güç olma potansiyeli. Mersin Deniz Ticareti Dergisi, 112,16-19
  • Koçak, E. (2007). Lojistik üs olma yolunda lojistik inovasyon politikaları ve Mersin RIS Projesi, 8. İyileştirme Kalite Kongresi Bildiriler Kitabı, Düzenleyen Donanma Komutanlığı. Kocaeli. 6-8 Ekim 2007.
  • Kükner, A. (1994). Ülkemiz ve bölgemizin denizcilikteki konumu konulu oturum. Mersin Deniz Ticareti Dergisi, 20, 10.
  • Kükner, A. & Demirel, V. (2000). Mersin liman incelemesi raporu. İTÜ Gemi İnşaatı ve Deniz Bilimleri Fakültesi, İstanbul, 92-93.
  • Lokmanoğlu, C. (1993). Mersin limanı kaybedilebilir. Mersin Deniz Ticareti Dergisi, 8, 3.
  • Mazak, M., & Doğan, A. (2014). Osmanlı Arşiv Vesikaları ve Fotoğraflarla Mersin Limanı Tarihi. İstanbul: Yeditepe Yayınevi.
  • Mersin Deniz Ticaret Odası (1993 – 2013). Mersin Deniz Ticareti Dergisi , Mersin.
  • Özkenel, H.N. (1994), Denizcilikte Mersin. Mersin Deniz Ticareti Dergisi, 30, 4-7.
  • Rummel, J.F. (1968). Eğitimde Araştırmaya Giriş (Çev:R.Taşçıoğlu). Ankara: Ajans Türk Yayınları.
  • Tez, İ. (1993). Limanların işlevleri ve ekonomik etki ve katklılarını saptama çalışması. Mersin Deniz Ticareti Dergisi, 8,5-6.
  • Turaboğlu, T., Ekiz, D.Z., & Karaoğlu, M. (2008). Kentsel lojistik merkez olma yolundaki Mersin’de lojistik ar-ge altyapısının oluşturulması, Mersin Sempozyumu Bildiriler Kitabı (ss. 1245-1276). Düzenleyen Mersin Üniversitesi. Mersin. 19-22 Kasım 2008.
  • Wilking, D. (2000). Mersin Limanı’nında var olan avantajların, zaafların, gelecekte beklenen fırsat ve tehlikelerin kısa değerlendirilmesi raporu. Mersin Ticaret ve Sanayi Odası ve Mersin Deniz Ticaret Odası, Mersin, 29-33.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yoksulbakan, A.R. (1993). Söz limandan dışarı, Mersin Deniz Ticareti Dergisi, 8, 9-11.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esat Koçak

Hakkı Kişi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 24 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015

Kaynak Göster

APA Koçak, E., & Kişi, H. (2015). BÖLGESEL ULAŞTIRMA VE LOJİSTİK PROBLEMİNE BELGESEL BAKIŞ: “MERSİN ÖRNEĞİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, 7(2), 258-287. https://doi.org/10.18613/deudfd.24333
AMA Koçak E, Kişi H. BÖLGESEL ULAŞTIRMA VE LOJİSTİK PROBLEMİNE BELGESEL BAKIŞ: “MERSİN ÖRNEĞİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. Aralık 2015;7(2):258-287. doi:10.18613/deudfd.24333
Chicago Koçak, Esat, ve Hakkı Kişi. “BÖLGESEL ULAŞTIRMA VE LOJİSTİK PROBLEMİNE BELGESEL BAKIŞ: ‘MERSİN ÖRNEĞİ’”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 7, sy. 2 (Aralık 2015): 258-87. https://doi.org/10.18613/deudfd.24333.
EndNote Koçak E, Kişi H (01 Aralık 2015) BÖLGESEL ULAŞTIRMA VE LOJİSTİK PROBLEMİNE BELGESEL BAKIŞ: “MERSİN ÖRNEĞİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 7 2 258–287.
IEEE E. Koçak ve H. Kişi, “BÖLGESEL ULAŞTIRMA VE LOJİSTİK PROBLEMİNE BELGESEL BAKIŞ: ‘MERSİN ÖRNEĞİ’”, Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 2, ss. 258–287, 2015, doi: 10.18613/deudfd.24333.
ISNAD Koçak, Esat - Kişi, Hakkı. “BÖLGESEL ULAŞTIRMA VE LOJİSTİK PROBLEMİNE BELGESEL BAKIŞ: ‘MERSİN ÖRNEĞİ’”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 7/2 (Aralık 2015), 258-287. https://doi.org/10.18613/deudfd.24333.
JAMA Koçak E, Kişi H. BÖLGESEL ULAŞTIRMA VE LOJİSTİK PROBLEMİNE BELGESEL BAKIŞ: “MERSİN ÖRNEĞİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2015;7:258–287.
MLA Koçak, Esat ve Hakkı Kişi. “BÖLGESEL ULAŞTIRMA VE LOJİSTİK PROBLEMİNE BELGESEL BAKIŞ: ‘MERSİN ÖRNEĞİ’”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 2, 2015, ss. 258-87, doi:10.18613/deudfd.24333.
Vancouver Koçak E, Kişi H. BÖLGESEL ULAŞTIRMA VE LOJİSTİK PROBLEMİNE BELGESEL BAKIŞ: “MERSİN ÖRNEĞİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2015;7(2):258-87.

Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz

Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.

Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/

Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts


download    download   download

                                               18441     23882   23881      13875                                                                     27606  13880 13876  27184   download