Tersane endüstrisinde ağır koşullar altında zararlı
malzemelerle gerçekleştirilen üretim süreçleri için büyük bir işgücüne ihtiyaç
vardır. Gemi inşaa süreci, çelik levhaların kesimi ve işaretlenmesi, çelik
üretimi, blokların birleştirilmesi, kızakta inşa, geminin suya indirilmesi,
deneme seferleri ve geminin gemi sahibine teslimi alt süreçlerinden oluşur.
Blok üretimi tersanelerdeki en temel üretim sürecidir ve çok sayıda girdi ile
birbirine bağlı ve gemi yaşam döngüsünde kendisinden sonraki süreçleri etkileyen
alt süreçlerden oluşur. Bu yüzden verimli bir üretim süreci için iyi bir üretim
planlamasının yapılması gereklidir. Gelişmekte olan çevresel duyarlılık
nedeniyle yenilikçi yöntemlerin kullanılması da ayrıca önemlidir. Bu çalışmada
tekrarlayan üretim konseptine sahip bir tersaneden iş akışı ve çeşitli veriler
temin edilmiş olup kritik zincir, proje ve besleme stokları hesaplanmıştır.
Temin edilen değerler, hesaplamalar sonucunda elde edilen sonuçlarla
karşılaştırılmış ve yeni sonuçların daha verimli bir üretim süreci
oluşturulmasına katkıda bulunduğu tespit edilmiştir.
There is a major manpower requirement for process production in shipyard
industry under hard working conditions with hazardous material. Shipbuilding
period comprises cutting and marking of the steel plates, steel fabrication,
assembly of the sections, erection on slipway, launching of the vessel, sea
trials and the delivery of the vessel to the Owner. Block fabrication is the
main production process in shipyards. It includes many kinds of inputs and
interconnected processes and each process has an effect on the next stages of a
ship’s life cycle. Thus, a good planning ought to be developed to make an
efficient producing process. Besides, due to the growing environmental
awareness, new and innovative methods must be implemented in ship
manufacturing. In this study, work-flow and data have been obtained from production
stations of a shipyard, which has duplicate production concept, and critical
chain, project and feeding buffers have been calculated. The obtained data has
been compared with the results of calculation and result has revealed that the new
findings have contributed to gaining a more fruitful production process.
Theory of constraints bottleneck analysis project management shipyard
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz
Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.
Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts