Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YAKIT TİPİNİN VE HİBRİT SEVK SİSTEMİNİN YAKIT TÜKETİMİNE ETKİSİ: İZMİR ALSANCAK LİMANINDA BİR HİZMET GEMİSİ İÇİN UYGULAMA

Yıl 2019, , 33 - 52, 27.05.2019
https://doi.org/10.18613/deudfd.565134

Öz

Denizcilik sektöründe sistemlerin işletilmesi sırasında kullanılan
araçların enerji tüketimini azaltma yolunda dünya çapında araştırma ve
geliştirme çalışmaları yapılmakta ve bu çalışmaları yaparken çevreci olma şartı
istenmektedir. Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) ‘nün MARPOL Ek VI
"Gemilerden Kaynaklanan Hava Kirliliğinin Önlenmesine Yönelik
Düzenlemeler" göz önünde bulundurulduğunda deniz taşıtlarında enerji
kazanımı ve düşük salım değerleri elde etmek, daha fazla önem arz etmektedir.
Bu bağlamda deniz ulaştırma sistemlerinde enerji kazanımı sağlamak için gemi
ana makinesinde, gemi gövdesi ve sevk sisteminde teknolojik gelişmelere katkı
sağlayacak çalışmalar yapılmaktadır. IMO tarafından oluşturulan Enerji
Verimliliği Tasarım Endeksi yeni inşa edilen gemiler için en önemli
parametrelerden biri olup daha fazla enerji tasarrufu yapan ve daha az salım
yapan ekipman ve gemi makinelerin kullanımını teşvik etmeyi amaçlamaktadır.



Bu çalışmada liman işletim sisteminin önemli bir parçası olan, gemilerin
zamanında limana girip çıkmaları ve manevralarına doğrudan destek veren
römorkörlerin, römorkaj hizmeti esnasındaki yakıt tüketimi değerleri, toplam
operasyon süreleri, kullanılan yakıtların tipi ve bu yakıtların analiz
değerleri elde edilmektedir. Römorkaj hizmeti veren römorkörlerde var olan ana
makine sisteminde iyileştirmeler teorik olarak ele alınmış ve sistem üzerindeki
etkilerini gösterilmektedir. Operasyon sırasında sistemde kullanılan yakıtın yerine
alternatif yakıtların kullanılmasıyla sistemde oluşabilecek olumlu ve olumsuz
sonuçlar ifade edilmektedir.

Kaynakça

  • Alahmer, A., Yamin, J., Sakhrieh, A., & Hamdan, M. A. (2010). Engine performance using emulsified diesel fuel. Energy Conversion and Management, 51(8), 1708-1713.
  • ASE (Automotive Service Excellence ) (2007), Changes in Diesel Fuel The Service Technician’s Guide to Compression Ignition Fuel Quality, http://biodiesel.org/docs/ffs-performace_usage/service-technician%27s-guide-to-diesel-fuel.pdf?sfvrsn=4, Erişim Tarihi: 01.08.2017
  • BAE SYSTEMS (2016). Power and Propulsion Solutions Hybrid Assist propulsion system, http://www.hybridrive.com/pdf/marine/Hybrid_Assist.pdf, Erişim Tarihi: 21.06.2017 Chevron (2007). Diesel Fuels Technical Review, https://www.chevron.com/-/media/chevron/operations/documents/diesel-fuel-tech-review.pdf, Erişim Tarihi: 01.08.2017
  • Deniz ve İçsular Düzenleme Genel Müdürlüğü (2017). Gemi Sicili İçin Gemi Cinsleri Tanımlamaları, http://www.ubak.gov.tr/BLSM_WIYS/DISGM/tr/doc/20170116_101537_66968_1_64.pdf. Erişim Tarihi: 01.08.2018
  • Diesel-RK (2017). Applications of Diesel- RK, http://diesel-rk.bmstu.ru/Eng/index.php?page=Vozmojnosti, Erişim Tarihi: 19.06.2017
  • Eke, A.B. (2010). Römorkör işletmeciliği uygulama yöntemlerine göre çekme kuvveti hesaplamaları, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Hensen, H. (2003). Tug use in Port A Practical Guide. The Nautical Institute, London.
  • International Maritime Organization (IMO), (2011). Marine Environment Protection Committee (MEPC) – 62nd session, http://www.imo.org/en/MediaCentre/meetingsummaries/mepc/pages/mepc-62nd-session.aspx, Erişim Tarihi: 19.06.2017
  • International Maritime Organization (IMO), (2016). International convention for the prevention of pollution from ships. http://www.imo.org/en/about/conventions/listofconventions/pages/international-convention-for-the-prevention-of-pollution-from-ships-(marpol).aspx. Erişim Tarihi: 20.06.2017
  • Ingle, S., Nandedkar, V., & Nagarhalli, M. (2013). Prediction of Performance and Emission of Palm oil Biodiesel in diesel Engine. IOSR Journal of Mechanical and Civil Engineering (IOSR-JMCE), 16-20.
  • Jayaram, V., Khan, M. M. Y., Miller, J. W., Welch, M. W. A., Johnson, K., & Cocker, D. R. (2010). Evaluating emission benefits of a hybrid tug boat. Contract, 7, 413.
  • Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü, https://www.kiyiemniyeti.gov.tr/userfiles/editor/pdf/deniz-vasıtalarımız-2016.pdf, Erişim Tarihi: 22.06.2017.
  • Kifune, H., & Nishio, T. (2015). A Study of Fuel Consumption Model Using Tugboat’s Propulsion System. Marine Engineering 50(4), 527-534.
  • Liu, Z. X., & Wang, S. M. (2004). The computer simulation study of port tugboat operation. Acta Simulata Systematica Sinica, 1, 14.
  • MAN (2014). Hybrid Propulsion Flexibility and maximum efficiency optimally combined, https://marine.man.eu/docs/default-source/shopwaredocumentsarchive/hybrid-propulsion.pdf?sfvrsn=4, Erişim Tarihi: 21.06.2017.
  • Nishio, T., & Kifune, H. (2016). A Study on Fuel Saving Effect in Hybrid Propulsion System for Tugboat. Proceedings of 7th PAAMES and AMEC2016, 13, 14.
  • Patel, M. R. (2012). Shipboard propulsion, power electronics, and ocean energy. Crc Press.
  • Schneider, M., & Danckert, B. (2016). Compact, Combined DOC/PM-SCR metal based Exhaust Aftertreatment System for a Hybrid Tugboat Application (No. 2016-01-0923). SAE Technical Paper.
  • Shiraishi, K., Minami, S., Kobayashi, K., & Kodera, M. (2013). Development of A Hybrid Tugboat Propulsion System. MTZ industrial, 3(2), 36-43.
  • Xiao, N., Zhou, R., & Lin, X. (2016, November). Type selection and design of hybrid propulsion system of ship. In IOP Conference Series: Materials Science and Engineering (Vol. 157, No. 1, p. 012034). IOP Publishing.
  • Xue, J., Grift, T. E., & Hansen, A. C. (2011). Effect of biodiesel on engine performances and emissions. Renewable and sustainable energy reviews, 15(2), 1098-1116.
  • Völker, T. (2013). Hybrid propulsion concepts on ships. Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej w Gdyni, (79), 66-76.

IMPACT OF FUEL TYPE AND HYBRID PROPULSION SYSTEM TO FUEL CONSUMPTION: IMPLEMENTATION FOR A SERVICE SHIP IN PORT OF İZMİR ALSANCAK

Yıl 2019, , 33 - 52, 27.05.2019
https://doi.org/10.18613/deudfd.565134

Öz

Research and development activities are being carried out around the world
in order to reduce the energy consumption of the vehicles used in the maritime
industry while operating the maritime transport systems. By taking into
consideration the International Maritime Organization's (MARPOL Annex VI)
"Regulations for the Prevention of Air Pollution Arising from Ships",
it is more important to obtain energy savings and low emission values in marine
vessels. Concordantly, efforts are being made to contribute to technological
developments in main engines, shipbuilding and propulsion systems in order to
achieve energy recovery in marine transportation systems. The Energy Efficiency
Design Index created by IMO is one of the most important parameters for newly
built vessels and aims to encourage the use of more energy saving and less
emissions equipment and ship machinery.



In this study, fuel consumption, total operation times, type of fuel used
and analysis values of fuel of tugboats during towage service were obtained.
Improvements in the main engine system that exist in tugboats are theoretically
examined and their effects on the system are shown. By using alternative fuels
instead of the fuel used during the operation, positive and negative results
that can be occured in the system have been expressed.

Kaynakça

  • Alahmer, A., Yamin, J., Sakhrieh, A., & Hamdan, M. A. (2010). Engine performance using emulsified diesel fuel. Energy Conversion and Management, 51(8), 1708-1713.
  • ASE (Automotive Service Excellence ) (2007), Changes in Diesel Fuel The Service Technician’s Guide to Compression Ignition Fuel Quality, http://biodiesel.org/docs/ffs-performace_usage/service-technician%27s-guide-to-diesel-fuel.pdf?sfvrsn=4, Erişim Tarihi: 01.08.2017
  • BAE SYSTEMS (2016). Power and Propulsion Solutions Hybrid Assist propulsion system, http://www.hybridrive.com/pdf/marine/Hybrid_Assist.pdf, Erişim Tarihi: 21.06.2017 Chevron (2007). Diesel Fuels Technical Review, https://www.chevron.com/-/media/chevron/operations/documents/diesel-fuel-tech-review.pdf, Erişim Tarihi: 01.08.2017
  • Deniz ve İçsular Düzenleme Genel Müdürlüğü (2017). Gemi Sicili İçin Gemi Cinsleri Tanımlamaları, http://www.ubak.gov.tr/BLSM_WIYS/DISGM/tr/doc/20170116_101537_66968_1_64.pdf. Erişim Tarihi: 01.08.2018
  • Diesel-RK (2017). Applications of Diesel- RK, http://diesel-rk.bmstu.ru/Eng/index.php?page=Vozmojnosti, Erişim Tarihi: 19.06.2017
  • Eke, A.B. (2010). Römorkör işletmeciliği uygulama yöntemlerine göre çekme kuvveti hesaplamaları, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Hensen, H. (2003). Tug use in Port A Practical Guide. The Nautical Institute, London.
  • International Maritime Organization (IMO), (2011). Marine Environment Protection Committee (MEPC) – 62nd session, http://www.imo.org/en/MediaCentre/meetingsummaries/mepc/pages/mepc-62nd-session.aspx, Erişim Tarihi: 19.06.2017
  • International Maritime Organization (IMO), (2016). International convention for the prevention of pollution from ships. http://www.imo.org/en/about/conventions/listofconventions/pages/international-convention-for-the-prevention-of-pollution-from-ships-(marpol).aspx. Erişim Tarihi: 20.06.2017
  • Ingle, S., Nandedkar, V., & Nagarhalli, M. (2013). Prediction of Performance and Emission of Palm oil Biodiesel in diesel Engine. IOSR Journal of Mechanical and Civil Engineering (IOSR-JMCE), 16-20.
  • Jayaram, V., Khan, M. M. Y., Miller, J. W., Welch, M. W. A., Johnson, K., & Cocker, D. R. (2010). Evaluating emission benefits of a hybrid tug boat. Contract, 7, 413.
  • Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü, https://www.kiyiemniyeti.gov.tr/userfiles/editor/pdf/deniz-vasıtalarımız-2016.pdf, Erişim Tarihi: 22.06.2017.
  • Kifune, H., & Nishio, T. (2015). A Study of Fuel Consumption Model Using Tugboat’s Propulsion System. Marine Engineering 50(4), 527-534.
  • Liu, Z. X., & Wang, S. M. (2004). The computer simulation study of port tugboat operation. Acta Simulata Systematica Sinica, 1, 14.
  • MAN (2014). Hybrid Propulsion Flexibility and maximum efficiency optimally combined, https://marine.man.eu/docs/default-source/shopwaredocumentsarchive/hybrid-propulsion.pdf?sfvrsn=4, Erişim Tarihi: 21.06.2017.
  • Nishio, T., & Kifune, H. (2016). A Study on Fuel Saving Effect in Hybrid Propulsion System for Tugboat. Proceedings of 7th PAAMES and AMEC2016, 13, 14.
  • Patel, M. R. (2012). Shipboard propulsion, power electronics, and ocean energy. Crc Press.
  • Schneider, M., & Danckert, B. (2016). Compact, Combined DOC/PM-SCR metal based Exhaust Aftertreatment System for a Hybrid Tugboat Application (No. 2016-01-0923). SAE Technical Paper.
  • Shiraishi, K., Minami, S., Kobayashi, K., & Kodera, M. (2013). Development of A Hybrid Tugboat Propulsion System. MTZ industrial, 3(2), 36-43.
  • Xiao, N., Zhou, R., & Lin, X. (2016, November). Type selection and design of hybrid propulsion system of ship. In IOP Conference Series: Materials Science and Engineering (Vol. 157, No. 1, p. 012034). IOP Publishing.
  • Xue, J., Grift, T. E., & Hansen, A. C. (2011). Effect of biodiesel on engine performances and emissions. Renewable and sustainable energy reviews, 15(2), 1098-1116.
  • Völker, T. (2013). Hybrid propulsion concepts on ships. Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej w Gdyni, (79), 66-76.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Bayraktar

Cennet Özlem Bilir Fidan

A. Güldem Cerit

Yayımlanma Tarihi 27 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Bayraktar, M., Bilir Fidan, C. Ö., & Cerit, A. G. (2019). YAKIT TİPİNİN VE HİBRİT SEVK SİSTEMİNİN YAKIT TÜKETİMİNE ETKİSİ: İZMİR ALSANCAK LİMANINDA BİR HİZMET GEMİSİ İÇİN UYGULAMA. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, 11, 33-52. https://doi.org/10.18613/deudfd.565134
AMA Bayraktar M, Bilir Fidan CÖ, Cerit AG. YAKIT TİPİNİN VE HİBRİT SEVK SİSTEMİNİN YAKIT TÜKETİMİNE ETKİSİ: İZMİR ALSANCAK LİMANINDA BİR HİZMET GEMİSİ İÇİN UYGULAMA. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. Mayıs 2019;11:33-52. doi:10.18613/deudfd.565134
Chicago Bayraktar, Murat, Cennet Özlem Bilir Fidan, ve A. Güldem Cerit. “YAKIT TİPİNİN VE HİBRİT SEVK SİSTEMİNİN YAKIT TÜKETİMİNE ETKİSİ: İZMİR ALSANCAK LİMANINDA BİR HİZMET GEMİSİ İÇİN UYGULAMA”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 11, Mayıs (Mayıs 2019): 33-52. https://doi.org/10.18613/deudfd.565134.
EndNote Bayraktar M, Bilir Fidan CÖ, Cerit AG (01 Mayıs 2019) YAKIT TİPİNİN VE HİBRİT SEVK SİSTEMİNİN YAKIT TÜKETİMİNE ETKİSİ: İZMİR ALSANCAK LİMANINDA BİR HİZMET GEMİSİ İÇİN UYGULAMA. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 11 33–52.
IEEE M. Bayraktar, C. Ö. Bilir Fidan, ve A. G. Cerit, “YAKIT TİPİNİN VE HİBRİT SEVK SİSTEMİNİN YAKIT TÜKETİMİNE ETKİSİ: İZMİR ALSANCAK LİMANINDA BİR HİZMET GEMİSİ İÇİN UYGULAMA”, Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, c. 11, ss. 33–52, 2019, doi: 10.18613/deudfd.565134.
ISNAD Bayraktar, Murat vd. “YAKIT TİPİNİN VE HİBRİT SEVK SİSTEMİNİN YAKIT TÜKETİMİNE ETKİSİ: İZMİR ALSANCAK LİMANINDA BİR HİZMET GEMİSİ İÇİN UYGULAMA”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 11 (Mayıs 2019), 33-52. https://doi.org/10.18613/deudfd.565134.
JAMA Bayraktar M, Bilir Fidan CÖ, Cerit AG. YAKIT TİPİNİN VE HİBRİT SEVK SİSTEMİNİN YAKIT TÜKETİMİNE ETKİSİ: İZMİR ALSANCAK LİMANINDA BİR HİZMET GEMİSİ İÇİN UYGULAMA. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2019;11:33–52.
MLA Bayraktar, Murat vd. “YAKIT TİPİNİN VE HİBRİT SEVK SİSTEMİNİN YAKIT TÜKETİMİNE ETKİSİ: İZMİR ALSANCAK LİMANINDA BİR HİZMET GEMİSİ İÇİN UYGULAMA”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, c. 11, 2019, ss. 33-52, doi:10.18613/deudfd.565134.
Vancouver Bayraktar M, Bilir Fidan CÖ, Cerit AG. YAKIT TİPİNİN VE HİBRİT SEVK SİSTEMİNİN YAKIT TÜKETİMİNE ETKİSİ: İZMİR ALSANCAK LİMANINDA BİR HİZMET GEMİSİ İÇİN UYGULAMA. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2019;11:33-52.

Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz

Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.

Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/

Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts


download    download   download

                                               18441     23882   23881      13875                                                                     27606  13880 13876  27184   download