Denizcilik sektöründe sistemlerin işletilmesi sırasında kullanılan
araçların enerji tüketimini azaltma yolunda dünya çapında araştırma ve
geliştirme çalışmaları yapılmakta ve bu çalışmaları yaparken çevreci olma şartı
istenmektedir. Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) ‘nün MARPOL Ek VI
"Gemilerden Kaynaklanan Hava Kirliliğinin Önlenmesine Yönelik
Düzenlemeler" göz önünde bulundurulduğunda deniz taşıtlarında enerji
kazanımı ve düşük salım değerleri elde etmek, daha fazla önem arz etmektedir.
Bu bağlamda deniz ulaştırma sistemlerinde enerji kazanımı sağlamak için gemi
ana makinesinde, gemi gövdesi ve sevk sisteminde teknolojik gelişmelere katkı
sağlayacak çalışmalar yapılmaktadır. IMO tarafından oluşturulan Enerji
Verimliliği Tasarım Endeksi yeni inşa edilen gemiler için en önemli
parametrelerden biri olup daha fazla enerji tasarrufu yapan ve daha az salım
yapan ekipman ve gemi makinelerin kullanımını teşvik etmeyi amaçlamaktadır.
Bu çalışmada liman işletim sisteminin önemli bir parçası olan, gemilerin
zamanında limana girip çıkmaları ve manevralarına doğrudan destek veren
römorkörlerin, römorkaj hizmeti esnasındaki yakıt tüketimi değerleri, toplam
operasyon süreleri, kullanılan yakıtların tipi ve bu yakıtların analiz
değerleri elde edilmektedir. Römorkaj hizmeti veren römorkörlerde var olan ana
makine sisteminde iyileştirmeler teorik olarak ele alınmış ve sistem üzerindeki
etkilerini gösterilmektedir. Operasyon sırasında sistemde kullanılan yakıtın yerine
alternatif yakıtların kullanılmasıyla sistemde oluşabilecek olumlu ve olumsuz
sonuçlar ifade edilmektedir.
Deniz ulaştırma sistemleri römorkör yakıt tüketimi hibrit sevk sistemi
Research and development activities are being carried out around the world
in order to reduce the energy consumption of the vehicles used in the maritime
industry while operating the maritime transport systems. By taking into
consideration the International Maritime Organization's (MARPOL Annex VI)
"Regulations for the Prevention of Air Pollution Arising from Ships",
it is more important to obtain energy savings and low emission values in marine
vessels. Concordantly, efforts are being made to contribute to technological
developments in main engines, shipbuilding and propulsion systems in order to
achieve energy recovery in marine transportation systems. The Energy Efficiency
Design Index created by IMO is one of the most important parameters for newly
built vessels and aims to encourage the use of more energy saving and less
emissions equipment and ship machinery.
In this study, fuel consumption, total operation times, type of fuel used
and analysis values of fuel of tugboats during towage service were obtained.
Improvements in the main engine system that exist in tugboats are theoretically
examined and their effects on the system are shown. By using alternative fuels
instead of the fuel used during the operation, positive and negative results
that can be occured in the system have been expressed.
Maritime transport systems tugboat fuel consumption hybrid propulsion system
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz
Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.
Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts