Denizde emniyeti arttırmaya yönelik kural ve düzenlemeler
genellikle meydana gelen kazaların incelenmesinden sonra ortaya çıkan
sonuçlara göre belirlenmektedir. Fakat bu düzenlemeler kazalar olmadan
önce de belirlenemez mi?
Oluşum süreçleri bakımından kazalarla bire bir aynı olan “kazasay
olaylarının” (Near Miss) kazalardan tek farkları gerçekleşen olay sonunda
can ve mal kaybı ya da çevre kirliliği benzeri herhangi bir kayıp yaşanmamış
olmasıdır. “Kazasay olayları” raporlanır, bunlar incelenir ve sonuçlar
analiz edilirse alınması gereken tedbirler kaza olmasını beklemeksizin
belirlenebilir.
Emniyeti arttırmaya yönelik tedbirlerin belirlenmesinde “kazasay
olaylarının” raporlanmasının gerekliliği bilinmesine rağmen raporlama
yapılmasının önünde bir takım engeller vardır. Bu kapsamda yapılan
araştırmanın birinci evresinde raporlama yapmanın önündeki sorunlar anket
yöntemiyle belirlenmiş ve ikinci aşamada ise Delphi tekniği kullanılarak bu
sorunların nasıl aşılacağı belirlenerek etkin, verimli ve sürdürülebilir bir
“kazasay olay” raporlama sisteminin esaslarının ortaya çıkartılması
amaçlanmıştır. Araştırmada Türkiye’de deniz trafik emniyetini arttırmaya
yönelik hizmet vermekte olan kurum ve kuruluşlarda görev yapmakta olan 100 kişi ankete katılmış, 42 uzman ile de Delphi uygulaması gerçekleştirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 |
Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz
Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.
Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts