Yelken sporu hem deniz turizmi hem de yarışmacı (müsabık) bir spor branşı olarak Türkiye kıyılarında yaygın olarak görülmektedir. Turizm ve yarışmacı boyutlarının birbirlerini destekledikleri ve besledikleri gözlenmektedir. Yelken sporu; optimist branşından başlayarak her yaştan sporcunun katılabildiği, çok sayıda branşta Türkiye Yelken Federasyonu’nun yönetiminde birçok kulüp tarafından yapılmaktadır. Yelken sporunun pek çok branşında ulusal ve uluslararası yarışlar düzenlenmektedir. Yarış organizasyonlarında lojistik hizmetler zaman zaman spor kulübü, zaman zaman da yarış düzenleyicileri veya federasyonlar tarafından planlanmakta ve gerçekleştirilmektedir. Lojistik sürecinin insan boyutunda; sporcular, antrenörler, hakemler ve organizasyon çalışanlarının koordinasyonu, malzeme boyutunda ise; hakem, emniyet/kurtarma ve antrenör tekneleri, yarış tekneleri, direkler, yelkenler, emniyet ekipmanları, kumanya vb. malzemenin parkura ulaştırılması ve yarışlar süresince yarış organizasyonunda servisi söz konusudur. Yelken yarışları genellikle iki-beş gün arası sürmekte ve zorlayıcı şartlar oluştuğunda parkurda, sürede, kurallarda değişiklikler olabilmektedir. Bu çalışmanın amacı; yelken yarış organizasyonlarını lojistiğin temel fonksiyon başlıkları altında keşifsel olarak inceleyerek süreçlerin etkinleştirilmesi için öneriler sunmak ve organizasyon ile spor lojistiği yazınına katkı sağlamaktır. Buradan yola çıkılarak örnek bir organizasyon akış şeması ortaya konulmuştur.
Deniz turizmi lojistik yönetimi yelkencilik organizasyon lojistiği yelken yarışları
Sailing sport widely takes place in coastal areas of
Turkey both for marine tourism and as a sport branch for racing which involves
competitors. Also, it is observed that tourism and competitors are supported by
each other. Sailing sport is done in various branches starting from optimist to
all ages by a good few of sailing clubs which are regulated under Turkish
Sailing Federation.
International and national races are organized in many
branches of sailing sport. In race organizations, logistic services can be
planned and performed by sport clubs or race organizers as also federations. While
athletes (performers), trainers, referees and coordination of personnel are constituting
the human-related side of logistics processes; managing the movement and supply
of boats (referee, search and rescue, trainer, racing), sails, lunch boxes,
safety equipment, etc. are in the material side. Sailing races usually take up
between two or five days and if an emergency condition occurs (such as weather)
referees are able to change the rules, raceways and/or time. Therefore, service
providers who are responsible for logistics of race have to cope with great
numbers of unsteady variables.
The purpose of this research is to find efficient ways
for sailing race organizations by investigating them under the fundamental
functions of logistics and to contribute to organization and sports logistics
literature by providing a sample sailing race organization flow chart.
Marine tourism logistics management sailing organization logistics sailing races
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz
Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.
Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts