Bu
araştırmanın amacı, 2009 yılından beri düzenlenen Uluslararası Turizm
Karikatürleri Yarışması’nda yayınlanan eserlerde yer alan görsellerin vermek
istediği saklı mesajları tüketici, ürün ve paydaşlar açısından ortaya çıkarmak
ve deniz turizminin, toplumsal konuları yakından takip eden karikatüristler
tarafından nasıl algılandığını değerlendirmektir. Çalışmanın
evrenini, 2009-2014 yılları arasında Uluslararası Turizm Karikatürleri
Yarışması kapsamında yayınlanan 571 adet karikatür oluşturmaktadır. Bu evren
içerisinden deniz ile ilgili göstergelerin (deniz, havuz, deniz topu, deniz
simidi, kurvaziyer, yelkenli, sörf tahtası, şnorkel, balık, mayo, deniz
terliği, deniz havlusu, kumsal vb.) kullanılmış olduğu 168 adet karikatür
değerlendirilmeye alınmıştır. Bu araştırmada, deniz turizminin fiziksel ve
sosyal çevre üzerinde yaratmış olduğu olumlu ve olumsuz etkiler kapsamında bir
inceleme gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında, 168 karikatürün görsel
göstergeleri üç farklı araştırmacı tarafından ayrı ayrı değerlendirilmiş ve
birleştirilen kodlar sonucunda göstergebilim analizi uygulanmıştır. Bulgular,
deniz turizminin yapısal özelliklerinden kaynaklanan etkilerin turizm karikatürlerine
yansıdığını göstermektedir. Araştırmanın bulguları, en sık vurgu yapılan
mesajların deniz turizmi ve kitlesel hareketlilik ilişkisinden meydana gelen
olumsuz etkilerin tüketici, ürün ve paydaşlar üzerinde kendisini gösterdiğini
ortaya çıkarmaktadır.
Deniz turizmi kitlesel hareket göstergebilim analizi görsel göstergeler turizm karikatürleri
The aim of this study is to reveal hidden messages in
the cartoons competed at the International Tourism Cartoons Competition, an
annual event held since 2009. Within this perspective, the study attempts to
evaluate how international cartoonists have portrayed marine tourism in their
works, and what consumer, product and stakeholder perspectives have been
reflected through the cartoons. To do
this, 571 tourism cartoons, which were submitted to the competition between
2009 and 2014, were initially analyzed according to the themes captured in each
cartoon. 168 cartoons, which contained signs related to marine tourism –i.e. sea,
pool, sea ball, sea ring, cruise ship, sail, surf board, snorkel, fish, bikini,
flip-flop, sea towel, sand etc., were selected for further and detailed
analysis. The listing of the visual ‘marine tourism’ signs was individually
executed by all the authors of the study, which was followed by the semiotic
analysis of the concerned signs and codes.
The findings of the study indicate that both positive and negative
impacts of marine tourism on host destinations were covered in the cartoons in
subject. Among the findings, the most apparent messages were on the negative
impacts of mass mobility within marine tourism, and on how these negative
impacts were caused and led to further problems on consumer-, product- and
stakeholder-related issues.
Marine tourism mass mobility semiotic analysis visual signs tourism cartoons
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz
Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.
Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts