Bu çalışmada, yeni
nesil gemi ve liman tasarımı konseptlerine uygulanabilecek ve gemilerin limanda
iken alternatif enerji kaynaklarını kullanarak elektrik enerjisi ihtiyacının
karşılanmasına imkân tanıyacak bir enerji yönetim modeli önerilmiştir. Bu model
ile gemiler limandaki operasyonlarını gerçekleştirirken finansal ve çevresel
şartları göz önüne alarak hem kendi jeneratörlerini kullanabilecek hem de
ulusal şebekeye etkin bir şekilde bağlanabilecektir. Bu sayede, gemi
mürettebatı bulunduğu limanda uluslararası sözleşmelerden kaynaklı çevresel bir
kısıtlama var ise bu kuralları karşılamak için en temiz enerji kaynağını
seçebilecektir. Çevresel kısıtlamaların karşılandığı bir limanda ise en
ekonomik enerji kaynağını kullanarak enerji maliyetlerinde tasarruf
sağlayabilecektir.
Çalışmada, gemi
enerji yönetim modeli ve benzetim çalışması için MATLAB programı kullanılmıştır.
Benzetim çalışmasında, kabul edilebilir sonuçlar elde etmek için “M/V İnce Hamburg” isimli yük
gemisine ait veriler ile Türkiye ulusal şebekesine ait gerçek veriler dikkate
alınmıştır. Sadece kendi jeneratörlerini kullanan gemi ile enerji yönetim
sistemine sahip ve ulusal şebekeye bağlanabilen gemi için elde edilen sonuçlar karşılaştırılmıştır.
Sonuçlar, önerilen sistem ile enerji maliyetinde yaklaşık %46’lık bir tasarruf,
CO2 salımında ise yaklaşık
%33’lük bir azalma sağlanacağını göstermektedir.
In this study, ship energy management model has been developed to be
applied to next-generation ships and port concepts and to supply electrical
energy demand of ships from alternative energy sources. With this model, when
at ports, ships can use both their generators and national electricity grid
considering financial and environmental criteria. Thus, ship crew will be able to
select the cleanest energy source to meet the likely requirements arised from
any environmental restriction based on international contracts. Ship crew will
also be able to select the most economic energy sources, if any environmental
criteria has been set at the port.
In this study, MATLAB software has been used in ship energy management
model and the relevant simulations. In the simulations, the data of “M/V Ince
Hamburg” bulk carrier ship and national electricity grid of Turkey have been
taken into account to obtain acceptable results. The two types of ships using
only own generators and having energy management system and shore-side
connection have been compared. The results show that the proposed ship energy
management model will save about 46% reduction in energy costs and a reduction
of about 33% in CO2 emissions.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 10 Sayı: 2 |
Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz
Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.
Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts