Traditional performance assessment is mainly based on financialaspects, but the significance of non-financial aspects such as customersatisfaction or innovation becomes important factors for business successespecially in service areas. The aim of this paper is to investigate theappropriate strategy and performance measurement in logistics companiesby using the Balanced Scorecard (BSC) method with fuzzy AHP (FAHP)approach to ensure comprehensive performance analysis of both financialand non-financial aspects. Since the major customer of logistics companiesare traders and manufactures, they provide a series of transportationsolution or other logistics activities. In this paper, the relative algorithm isproposed to measure each dimension of BSC. According to theirsignificance level, all dimensions are ranked to pay attention respectivelyfor the selection of the strategy of the logistic companies. The weight ofeach technical criterion which is important for the strategy of logisticscompanies is found to calculate the relative weight of each dimension ofBSC. The most important measures of each BSC dimension are return oninvestment, safety and reliability, administrative performance, employeesatisfaction.
Strategy selection logistics companies balancescorecard fuzzy AHP.
Klasik performans değerlendirmesi çoğunlukla finansal beklentilerüzerine kuruludur, fakat finansal olmayan faktörler, örneğin tüketicimemnuniyeti veya yenilik-değişim, şirketlerin başarılı olmasında özellikleservis alanlarında önemli olmaya başladı. Bu çalışmanın amacı DengeliSonuç Kartı (Balanced Scorecard-BSC) ve bulanık analitik hiyerarşi sürecimetodları kullanılarak lojistik şirketleri için finansal ve finansal olmayanfaktörler göz önünde bulundurularak uygun strateji ve performans ölçümünüaraştırmaktır. Başlıca lojistik şirketlerinin müşterileri alıcı ve üreticilerolduğundan dolayı, lojistik şirketleri farklı ulaşım yolları ve çözümlerisağlarlar. Bu makalede, BSC’ın her bir boyutunun ölçülmesi için görelialgoritma önerildi. Her bir boyut için elde edilen önem derecelerine göre,boyutların hepsi derecelendirilerek lojistik şirketleri için strateji seçimibelirlenmeye çalışıldı. Lojistik şirketlerinin strateji seçimi için önemli olanher bir teknik kriterin ağırlıkları hesaplanarak BSC’ın boyutları için göreceliağırlıklar bulundu. Stratejik öneme sahip kriterler sırasıyla yatırım getirisi,emniyet ve güvenirlilik, idari performans, çalışan memnuniyetidir.
Strateji seçimi lojistik şirketleri dengeli sonuçkartı (Balance Scorecard) bulanık analitik hiyerarşi süreci
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz
Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.
Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts