BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Cilt: 5 Sayı: 2, 1 - 18, 02.10.2015

Öz

The ports are nodal points in transportation systems. They are the gates for their hinterlands. That fact that trade has been globalized and 80% of this global trade is seaborne trade makes it imperative that the ports must have layouts and their infrastructure must be designed so as to carry out the functions projected and expected seismic response. While the port structures are designed, winds, currents, waves and seismic loads are taken into consideration. The infrastructures should be safe under these environmental loads. Port operations may stop when acceptable damage limits are exceeded. In such case depending upon the size of the port failing to provide services, local, national and global trade is likely to be obstructed. The recent occurence of large earthquakes around major ports has increased the significance of port designs. Huge port investments should require economic planning and design. Port structures need advanced design methods. In this study, a simplified dynamic analysis method is proposed to evaluate the magnitude and the phase variation of the dynamic thrust acting on the caisson type quay walls and to predict the seismic sliding displacement of caisson type quay walls by considering the variation of wall thrust

Kaynakça

  • BORG, R.C. (2007) Seismic Performance, Analysis and Design of Wharf
  • Structures: A Comparison of Worldwide Typologies, Master Thesis, Rose
  • School, Pavia.
  • EUROPEAN SEAPORTS ORGANISATION (ESPO), (2005) Annual
  • Report 2005, Brüksel.
  • KIM, S.R., KWON, O.S., KIM, M.M. (2004) Evaluation of Force
  • Components Acting on Gravity Type Quay Walls During Earthquakes,
  • Soil Dynamics and Earthquake Engineering, Vol.24, pp.853-866.
  • KIM, S.R., JANG, I.S., CHUNG, C.K., KIM, M.M. (2005) Evaluation of
  • Seismic Displacements of Quay Walls, Soil Dynamics and Earthquake
  • Engineering, Vol.25, pp. 451-459.
  • KLY, (2008) Kıyı ve Liman Yapıları, Demiryolları, Hava Meydanları
  • İnşaatlarına İlişkin Deprem Teknik Yönetmeliği, Ulaştırma, Habercilik ve
  • Denizcilik Bakanlığı, (IMO İstanbul Şubesi Yayını).
  • ORHAN, K. (2013) Ağırlık Tipi Yanaşma Yapılarının Kayan Blok
  • Yöntemi ile Analizi, Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Fen
  • Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • ULUŞAN, A. (2012) Keson Yanaşma Yapılarının Sismik Davranışı,
  • Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü,
  • İstanbul.
  • VISONE, C., (2008) Performance-Based Approach in Seismic Design of
  • Embedded Retaining Walls, Yüksek Lisans Tezi, Universita degli Studi
  • di Napoli Federico II Polo dele Scienze e dele Tecnologie, Napoli.
  • YÜKSEL, Y., ERGİN A., YALÇINER, A.C., BERİLGEN, M., CİHAN,
  • K., KARAKUŞ, H. (2011) Blok Tipi Kıyı Yapılarının Basitleştirilmiş
  • Dinamik Analiz Yöntemi ile Tasarımı, 111Y006, TÜBİTAK

Sismik Risk ve Limanlarda Hasar Tipleri

Yıl 2013, Cilt: 5 Sayı: 2, 1 - 18, 02.10.2015

Öz

Limanlar ulaşım sistemlerinde düğüm noktalarını oluşturmaktadır.
Hizmet ettikleri hinterlandların kapılarıdırlar. Dünya ticaretinin %80’i
denizlerden yapıldığı ve ticaretin küreselleştiği düşünülürse, limanların doğru
planlanmaları, yapılarının öngörülen kullanım amacına, sahip olduğu öneme ve
deprem performansına cevap verecek biçimde tasarlanmaları gerekir. Liman
yapıları çevresel yükler olan rüzgar, dalga, akıntı ve deprem yüklerine göre
tasarlanırlar. Yapılar bu yükler altında güvenle hizmet vermelidirler. Bu yükler
altında yapıların tanımlanan limitlerin üzerinde hasar görmeleri durumunda
liman hizmeti duracaktır. Bu durumda limanın büyüklüğüne bağlı olarak
bölgesel, ulusal ve küresel ölçekte ticari faaliyetler aksayacaktır. Son yıllarda
büyük limanların bulunduğu bölgelerde meydana gelen depremler, konunun
önemini artırmıştır. Ancak yüksek yatırım maliyetlerini gerektiren limanlar da
ekonomik tasarımları gerektirmektedir. Bu tip tasarımlar da ileri düzeyde
analizlere ihtiyaç duymaktadır. Bu çalışmada özellikle keson tipi rıhtıma sahip
bir limanda sismik risk ve kayan blok yöntemiyle analize dayalı araştırma
sunulacaktır.

Kaynakça

  • BORG, R.C. (2007) Seismic Performance, Analysis and Design of Wharf
  • Structures: A Comparison of Worldwide Typologies, Master Thesis, Rose
  • School, Pavia.
  • EUROPEAN SEAPORTS ORGANISATION (ESPO), (2005) Annual
  • Report 2005, Brüksel.
  • KIM, S.R., KWON, O.S., KIM, M.M. (2004) Evaluation of Force
  • Components Acting on Gravity Type Quay Walls During Earthquakes,
  • Soil Dynamics and Earthquake Engineering, Vol.24, pp.853-866.
  • KIM, S.R., JANG, I.S., CHUNG, C.K., KIM, M.M. (2005) Evaluation of
  • Seismic Displacements of Quay Walls, Soil Dynamics and Earthquake
  • Engineering, Vol.25, pp. 451-459.
  • KLY, (2008) Kıyı ve Liman Yapıları, Demiryolları, Hava Meydanları
  • İnşaatlarına İlişkin Deprem Teknik Yönetmeliği, Ulaştırma, Habercilik ve
  • Denizcilik Bakanlığı, (IMO İstanbul Şubesi Yayını).
  • ORHAN, K. (2013) Ağırlık Tipi Yanaşma Yapılarının Kayan Blok
  • Yöntemi ile Analizi, Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Fen
  • Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • ULUŞAN, A. (2012) Keson Yanaşma Yapılarının Sismik Davranışı,
  • Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü,
  • İstanbul.
  • VISONE, C., (2008) Performance-Based Approach in Seismic Design of
  • Embedded Retaining Walls, Yüksek Lisans Tezi, Universita degli Studi
  • di Napoli Federico II Polo dele Scienze e dele Tecnologie, Napoli.
  • YÜKSEL, Y., ERGİN A., YALÇINER, A.C., BERİLGEN, M., CİHAN,
  • K., KARAKUŞ, H. (2011) Blok Tipi Kıyı Yapılarının Basitleştirilmiş
  • Dinamik Analiz Yöntemi ile Tasarımı, 111Y006, TÜBİTAK
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yalçın Yüksel Bu kişi benim

Kadir Orhan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 2 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yüksel, Y., & Orhan, K. (2015). Sismik Risk ve Limanlarda Hasar Tipleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, 5(2), 1-18.
AMA Yüksel Y, Orhan K. Sismik Risk ve Limanlarda Hasar Tipleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. Ekim 2015;5(2):1-18.
Chicago Yüksel, Yalçın, ve Kadir Orhan. “Sismik Risk Ve Limanlarda Hasar Tipleri”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 5, sy. 2 (Ekim 2015): 1-18.
EndNote Yüksel Y, Orhan K (01 Ekim 2015) Sismik Risk ve Limanlarda Hasar Tipleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 5 2 1–18.
IEEE Y. Yüksel ve K. Orhan, “Sismik Risk ve Limanlarda Hasar Tipleri”, Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 2, ss. 1–18, 2015.
ISNAD Yüksel, Yalçın - Orhan, Kadir. “Sismik Risk Ve Limanlarda Hasar Tipleri”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 5/2 (Ekim 2015), 1-18.
JAMA Yüksel Y, Orhan K. Sismik Risk ve Limanlarda Hasar Tipleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2015;5:1–18.
MLA Yüksel, Yalçın ve Kadir Orhan. “Sismik Risk Ve Limanlarda Hasar Tipleri”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 2, 2015, ss. 1-18.
Vancouver Yüksel Y, Orhan K. Sismik Risk ve Limanlarda Hasar Tipleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2015;5(2):1-18.

Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz

Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.

Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/

Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts


download    download   download

                                               18441     23882   23881      13875                                                                     27606  13880 13876  27184   download