Literature implies that in developing countries, the level and nature
of public investments should be adjusted to stimulate private investments for
economic growth. This study aims to assess the outcome of Turkey’s recent
privatization process by analyzing the industry concentration and
competition in the specific context of container ports. For this purpose, the
concentration dynamics of Turkish container ports are examined by applying
statistical measures of market concentration and competition throughout the
port privatization period. The statistical findings of this study suggest that the
recent port privatizations have been successful in stimulating private
investments and competition. However, for the post-privatization
performance, macro-economic and institutional factors are influential.
Therefore, the continuous improvements in the port policy and regulatory
framework are required for using the competitive advantage of the
newcomers to the sector as a future advantage for Turkey’s global
competitiveness.
Public-private investment container ports concentration competition turkey
Araştırmalara göre, gelişmekte olan ülkelerde ekonomik büyümenin sağlanması için, kamu yatırımlarının mahiyeti, özel sektör yatırımlarını teşvik edecek şekilde ayarlanmalıdır. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki güncel özelleştirme sürecini, konteyner limanları açısından değerlendirmektir. Bu amaçla, Türkiye’deki konteyner limanlarındaki yoğunlaşma eğilimleri ve rekabet şartları, özelleştirme dönemi boyunca, istatistiksel ölçütler ile incelenmiştir. Çalışmanın bulgularına göre, Türkiye’deki limanların özelleştirilmesi süreci, özel sektör yatırımlarının teşviki açısından başarılıdır. Ancak, özelleştirme sonrası liman performansında makroekonomik ve kurumsal faktörler önemlidir. Bu nedenle, sektöre yeni giren yatırımcıların rekabet avantajlarının Türkiye için küresel bir rekabet gücüne dönüşebilmesinde liman politikaları ve sektörel düzenlemelerin sürekli gelişimi gerekmektedir
Kamu-özel sektör yatırımları konteyner limanları yoğunlaşma rekabet türkiye
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz
Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.
Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts