Because of the heat flow and temperature, marine diesel engine exhaust gas energy is by far the highest desirable among the waste heat sources of a ship. Waste heat recovery systems generate electrical power by using this exhaust gas energy. The goal of this study is to measure how much the power turbine generator improves the system's efficiency for 3 different engine loads and 3 different ambient conditions. This study presents a power turbine generator using a six-cylinder low-speed marine diesel engine. Analyses are performed by considering three different ambient conditions and three different diesel engine loads, and the exergy destruction of each component, exergy efficiency, exergy destruction rate, efficiency increases, and power output of the system is calculated. Besides that, the payback period is calculated according to the installation cost of the power turbine generator and the cost of the fuel saved annually. Based on the analysis, the highest power output for the power turbine generator occurred under 100% engine operating load and winter ambient conditions, and the lowest power output occurred under 75% engine operating load and tropical ambient conditions. On the other hand, for the same ambient conditions, the highest efficiency increase occurred at 90% engine operating load, and the lowest efficiency increase occurred at 100% engine operating load. In the power turbine generator, it is observed that the shortest payback period is 100% engine operating load and winter ambient condition.
Power turbine generator Marine diesel engine Engine load Ambient conditions Payback period
Isı akışı ve sıcaklık nedeniyle, deniz dizel motoru egzoz gazı enerjisi, bir geminin atık ısı kaynakları arasında açık ara en çok arzu edilen enerjidir. Atık ısı geri kazanım sistemleri, bu egzoz gazı enerjisini kullanarak elektrik enerjisi üretir. Bu çalışmanın amacı, güç türbini jeneratörünün 3 farklı motor yükü ve 3 farklı ortam koşulu için sistemin verimliliğini ne kadar artırdığını ölçmektir. Bu çalışma, altı silindirli düşük hızlı deniz dizel motoru kullanan bir güç türbini jeneratörünü göstermektedir. Analizler, üç farklı ortam koşulları ve üç farklı dizel motor yükü dikkate alınarak yapılır ve her bir bileşenin ekserji yıkımı, ekserji verimi, ekserji yıkım oranı, verimlilik artışları ve sistemin güç çıkışı hesaplanır. Bunun yanı sıra geri ödeme süresi, güç türbini jeneratörünün kurulum maliyeti ve yıllık tasarruf edilen yakıt maliyetine göre hesaplanmaktadır. Analize göre, güç türbini jeneratörü için en yüksek güç çıkışı % 100 motor çalışma yükü ve kış ortam koşullarında, en düşük güç çıkışı ise % 75 motor çalışma yükü ve tropikal ortam koşullarında gerçekleşmiştir. Öte yandan aynı ortam koşullarında en yüksek verimlilik artışı % 90 motor çalışma yükünde, en düşük verimlilik artışı ise % 100 motor çalışma yükünde gerçekleşmiştir. Güç türbini jeneratöründe en kısa geri ödeme süresinin % 100 motor çalışma yükü ve kış ortam koşulu olduğu görülmüştür.
Güç türbini jeneratörü Deniz dizel makinesi Makine yükü Ortam koşulu Geri ödeme süresi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Deniz Mühendisliği (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 14 Sayı: 1 |
Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz
Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.
Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts