Covid-19 salgını, anlık ve geçici bir etkiden ziyade ekonomi, sağlık ve toplum üzerinde geniş ve kalıcı bir etkiye sahip olan yakın tarihli büyük bir krizdir. Pandeminin ilanını takip eden ilk aylarda, Türkiye’deki konteyner taşımacılığı sektörü kısıtlamalar ve karantina önlemlerinden etkilenmiştir. Bu dönemde gemi uğraklarında azalmalar, gemi operasyonlarında yavaşlamalar, depolama ve antrepo hizmetlerinde kayıplar yaşanmıştır. Türkiye’deki konteyner hacimleri küresel ortalamadan daha az etkilenmiş olsa da daha önce istikrarlı olan büyüme eğilimi durma noktasına gelmiştir. Bu çalışma, Covid-19 salgınının Türkiye’deki konteyner taşımacılığı üzerindeki etkisini bir vaka çalışması olarak incelemektedir. İlgili literatür ve istatistiki veriler analiz edilerek Türkiye’deki spesifik etkiler detaylı bir şekilde incelenmiştir. Ayrıca çalışma, paydaşlar ve ulusal politika yapıcılar için tavsiyeler sunarak ulusal hedefleri desteklemeyi ve gelecekteki krizlere karşı dayanıklılığı artırmayı amaçlamaktadır. Bu tavsiyeler arasında dijitalleşme ve blok zinciri teknolojilerinin benimsenmesi, deniz ticaretinin bölgesel olarak genişletilmesi, depolama stratejilerinin dikkate alınması ve lojistik altyapısının geliştirilmesi yer almaktadır.
Covid-19 Salgını Konteyner Taşımacılığı Türk Denizcilik Sektörü Büyük Kriz Ulusal Hedef
The Covid-19 outbreak is a recent major crisis with a broad and lasting impact on the economy, health, and society, rather than an immediate and temporary impact. In the first months following the declaration of the pandemic, the container shipping sector in Türkiye was impacted by restrictions and quarantine measures. During this period, there were reductions in ship calls, slowdowns in ship operations, and losses in storage and warehousing services. Although container volumes in Türkiye were less impacted than the global average, the previously stable growth trend came to a halt. This study examines the impact of the Covid-19 outbreak on container shipping in Türkiye as a case study. Relevant literature and statistical data were analyzed to provide a detailed examination of the specific impacts in Türkiye. In addition, the study aims to support national goals and increase resilience to future crises by providing recommendations for the stakeholders and national policy makers. These recommendations include the adoption of digitalization and blockchain technologies, regional expansion of maritime trade, considering storage strategies and developing logistics infrastructure.
Covid-19 Outbreak Container Shipping Turkish Maritime Sector Major Crisis National Goal
This study is derived from the doctoral thesis entitled “The Impact of Covid-19 on Container Shipping: An Assessment Centred on Türkiye” by Arda Toygar at Karadeniz Technical University The Graduate School of Natural and Applied Sciences.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Deniz İşletmeciliği, Deniz Ulaştırma Mühendisliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 16 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 3 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 16 Sayı: 1 |
Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz
Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.
Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts