The shipping industry's heavy reliance on fossil fuels has significantly contributed to global greenhouse gas emissions, necessitating urgent decarbonization measures. In this context, the trend towards environmentally friendly alternative fuels has accelerated and shipping companies has begun fleet modernization such as retrofitting vessels to accommodate alternative fuel systems or investing in new ships designed for specific alternative fuels. However, there are contradicting approaches in practice on viable option(s) to decarbonize. In this study, it is aimed to determine which strategies the shipping companies in fleet modernization mainly prefer. In this context, the current news under the title of "Shipping-Decarbonization" in the Thompson Reuters Refinitiv terminal has been scanned to seek answers about the direction in which the preferences of practitioners have evolved. Although there are different investment preferences, it has been determined that companies are predominantly investing in ships with methanol and LNG propulsion systems or retrofitting their existing fleets in this area on their decarbonization journey. Based on the analysis, this study aims to provide valuable insights for policymakers and industry stakeholders especially on identification of preferred alternative fuels in order to customize incentives and regulations aimed at encouraging the adoption of these particular alternative fuels
Shipping Fleet Modernization Alternative Fuels Decarbonization
Denizcilik sektörünün fosil yakıtlara olan bağımlılığı, küresel sera gazı emisyonlarına önemli ölçüde katkıda bulunmuş ve acil karbonsuzlaştırma önlemleri alınmasını gerektirmiştir. Bu bağlamda, çevre dostu alternatif yakıtlara yönelik eğilim hız kazanmış ve denizcilik şirketleri, gemileri alternatif yakıt sistemlerine uygun hale getirmek veya belirli alternatif yakıtlar için tasarlanmış yeni gemilere yatırım yapmak gibi filo modernizasyonuna başlamıştır. Ancak, karbonsuzlaştırmaya yönelik uygulanabilir seçenek(ler) konusunda uygulamada çelişkili yaklaşımlar bulunmaktadır. Bu çalışmada, filo modernizasyonunda denizcilik şirketlerinin ağırlıklı olarak hangi stratejileri tercih ettiklerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda Thompson Reuters Refinitiv terminalinde "Shipping-Decarbonization" başlığı altında yer alan güncel haberler taranarak uygulayıcıların tercihlerinin ne yönde evrildiğine dair cevaplar aranmıştır. Farklı yatırım tercihleri olmakla birlikte, şirketlerin karbonsuzlaştırma yolculuğunda ağırlıklı olarak metanol ve LNG tahrik sistemli gemilere yatırım yaptıkları veya mevcut filolarını bu alanda güçlendirdikleri tespit edilmiştir. Bu çalışma, özellikle tercih edilen alternatif yakıtların belirlenmesi ve bu alternatif yakıtların benimsenmesine yönelik teşvik ve düzenlemelerin uygulanabilmesi için politika yapıcılar ve sektör paydaşları için değerli bilgiler sağlamayı amaçlamaktadır
Denizcilik Filo Modernizasyonu Alternatif Yakıtlar Dekarbonizasyo
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Deniz Taşımacılığı ve Nakliye Hizmetleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 18 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 16 Sayı: 1 |
Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz
Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.
Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts