Maritime Interdiction is currently one of the most disputed instruments used by states to manage their borders. All states possess the inherent right of granting or denying access to its territories. By exercising this sovereign right, states use all means and resources to interdict and turn back migrants’ boats that have come to their borders. One of the real problems that emerge here is that such interception measures taken rarely check properly which of the migrants need protection and which are illegal. These circumstances raise many issues under International Law. For instance, the issue of refugee protection; the obligations upon states to protect life at sea; obligation upon states for search and rescue; protection under the principle of Non-Refoulement; it also questions the states authority to control the seas as an immigration policy tool. Such are some of the issues that concern various human rights at sea. The aim of this paper is to understand legal status of the concept of Maritime Interdiction and the return of migrant boats under the International Law, UNCLOS and the contemporary state practice. The author believes that humanitarian consideration (i.e. protection of lives at sea) must prevail over personal interests of states. This paper uses doctrinal research methods and comparative analysis of states approaches to maritime interdiction actions. Analysis has also been strengthened with the decisions of states, regional and international courts.
Denizcilik Yasası şu anda devletlerin sınırlarını yönetmek için kullandığı en tartışmalı araçlardan biridir. Tüm devletlerin kendi topraklarına erişim sağlamak ya da reddetmek için doğuştan bir hakkı vardır. Bu egemen hakkı kullanarak, devletler sınırlarına gelen göçmen gemilerini engellemek ve geri çevirmek için tüm araçları ve kaynakları kullanıyorlar. Burada ortaya çıkan gerçek sorunlardan biri de, alınan bu tür engelleme tedbirlerinin, hangi göçmenlerin korunmaya ihtiyacı olduğunu ve hangilerin yasadışı olduğunu nadiren doğru şekilde kontrol etmesidir. Bu koşullar uluslararası hukuk çerçevesinde pek çok soru ortaya çıkarıyor. Örneğin, mülteci koruma meselesi; devletlerin denizde yaşamı koruma yükümlülükleri; devletlere arama ve kurtarma yükümlükleri; iade edilmezlik ilkesine göre korunma; aynı zamanda göçmenlik politikası aracı olarak denizleri kontrol etme yetkisini de sorguluyor. Bunlar, denizde çeşitli insan hakları ile ilgili sorunlardan bazıları. Bu makalenin amacı, Uluslar Yasası ve çağdaş devlet uygulamaları kapsamında Deniz Yasası kavramının ve göçmen gemilerinin geri dönüşünün yasal statüsünü anlamaktır. Yazar, insani bakış açılarının (yani denizde yaşayan insanların korunması) devletlerin kişisel çıkarlarına öncelik vermesi gerektiğine inanıyor. Bu makale doktrinal araştırma yöntemlerini ve devletlerin deniz engelleme eylemlerine yaklaşımlarının karşılaştırmalı analizini kullanıyor. Analiz, devlet, bölgesel ve uluslararası mahkemelerin kararlarıyla da güçlendirildi.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Uzay, Denizcilik ve Havacılık Hukuku |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 29 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 2 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 16 Sayı: 2 |
Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz
Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.
Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts