BibTex RIS Kaynak Göster

MAĞAZA İMAJI, MAĞAZA MEMNUNİYETİ VE MAĞAZA SADAKATİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN TÜKETİCİLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2007, Cilt: 22 Sayı: 1 - Cilt: 22 Sayı: 1, 105 - 121, 25.07.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı, perakende mağazalardan alışveriş yapan tüketiciler açısından mağaza imajı, mağaza memnuniyeti ve mağaza sadakatinin ne anlama geldiği ve aralarında nasıl bir ilişkinin olduğunu incelemektir. Bu ilişkiler, konu ile ilgili literatürün desteklediği hipotezlerin test edilmesiyle belirlenmiştir. Bu amaçla Düzce şehir merkezindeki beş perakende mağazada yapılan, geçerli 441 anketin değerlendirilmesiyle önce doğrulayıcı faktör analizi uygulanmış, ardından yapısal eşitlik modeli kurulmuştur.

Kaynakça

  • ANDERSON, E.W., FORNELL, C., ve D.R. LEHMANN (1994), “Customer Satisfaction, Market Share, and Profitability: Findings from Sweden”, Journal of Marketing, 58, 53-66.
  • BALTAS, G. ve , P. PAPASTATHOPOULOUS (2003), “Shopper Characteristics Product and Store Choice Criteria: A Survey in The Greek Grocery Sector”, International Journal of Retail& Distribution Management, 31 (10), 498-507.
  • BAKER, J., D. GREWAL ve A. PARASURAMAN (1994), “The Influence Of Store Environment on Quality Inferences and Store Image”, Journal of the Academy of Marketing Science, 22 (4), 328-339.
  • BLOEMER, J. ve K DE RUYTER (1998), “On the Relationship Between Store Image, Store Satisfaction and Store Loyalty”, European Journal of Marketing, 33(5/6), 499-513.
  • BOLLEN, K.A. (1989), Structural Equations with Latent Variables, John Wiley &Sons, First Edition.
  • CARUANA, A.(2002) “Service Loyalty the Effects of Service Quality and the Mediating Role of Customer Satisfaction”, European Journal of Marketing, 36(6/7), 811-828.

THE EVALUATION OF RELATIONSHIPS AMONG STORE IMAGE, STORE SATISFACTION AND STORE LOYALTY IN TERMS OF CONSUMERS

Yıl 2007, Cilt: 22 Sayı: 1 - Cilt: 22 Sayı: 1, 105 - 121, 25.07.2016

Öz

The aim of this study is analyzing what the meaning store image, store satisfaction and store loyalty in terms of consumers shopping in retail stores are and what kind of relations there are among them. These relations are determined by testing literature about the subject supports. For this aim, firstly, confirmatory factor analysis is exercised by evaluation of 441 valid surveys done at five retail stores in city centre of Düzce. Then, structural equation model is established.

Kaynakça

  • ANDERSON, E.W., FORNELL, C., ve D.R. LEHMANN (1994), “Customer Satisfaction, Market Share, and Profitability: Findings from Sweden”, Journal of Marketing, 58, 53-66.
  • BALTAS, G. ve , P. PAPASTATHOPOULOUS (2003), “Shopper Characteristics Product and Store Choice Criteria: A Survey in The Greek Grocery Sector”, International Journal of Retail& Distribution Management, 31 (10), 498-507.
  • BAKER, J., D. GREWAL ve A. PARASURAMAN (1994), “The Influence Of Store Environment on Quality Inferences and Store Image”, Journal of the Academy of Marketing Science, 22 (4), 328-339.
  • BLOEMER, J. ve K DE RUYTER (1998), “On the Relationship Between Store Image, Store Satisfaction and Store Loyalty”, European Journal of Marketing, 33(5/6), 499-513.
  • BOLLEN, K.A. (1989), Structural Equations with Latent Variables, John Wiley &Sons, First Edition.
  • CARUANA, A.(2002) “Service Loyalty the Effects of Service Quality and the Mediating Role of Customer Satisfaction”, European Journal of Marketing, 36(6/7), 811-828.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA38GJ93SV
Bölüm Makaleler
Yazarlar

MURAT SELİM Selvi Bu kişi benim

HATİCE Özkoç

HAMDİ Emeç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 22 Sayı: 1 - Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Selvi, M. S., Özkoç, H., & Emeç, H. (2016). MAĞAZA İMAJI, MAĞAZA MEMNUNİYETİ VE MAĞAZA SADAKATİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN TÜKETİCİLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(1), 105-121.
AMA Selvi MS, Özkoç H, Emeç H. MAĞAZA İMAJI, MAĞAZA MEMNUNİYETİ VE MAĞAZA SADAKATİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN TÜKETİCİLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Temmuz 2016;22(1):105-121.
Chicago Selvi, MURAT SELİM, HATİCE Özkoç, ve HAMDİ Emeç. “MAĞAZA İMAJI, MAĞAZA MEMNUNİYETİ VE MAĞAZA SADAKATİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN TÜKETİCİLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 22, sy. 1 (Temmuz 2016): 105-21.
EndNote Selvi MS, Özkoç H, Emeç H (01 Temmuz 2016) MAĞAZA İMAJI, MAĞAZA MEMNUNİYETİ VE MAĞAZA SADAKATİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN TÜKETİCİLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 22 1 105–121.
IEEE M. S. Selvi, H. Özkoç, ve H. Emeç, “MAĞAZA İMAJI, MAĞAZA MEMNUNİYETİ VE MAĞAZA SADAKATİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN TÜKETİCİLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 22, sy. 1, ss. 105–121, 2016.
ISNAD Selvi, MURAT SELİM vd. “MAĞAZA İMAJI, MAĞAZA MEMNUNİYETİ VE MAĞAZA SADAKATİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN TÜKETİCİLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 22/1 (Temmuz 2016), 105-121.
JAMA Selvi MS, Özkoç H, Emeç H. MAĞAZA İMAJI, MAĞAZA MEMNUNİYETİ VE MAĞAZA SADAKATİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN TÜKETİCİLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;22:105–121.
MLA Selvi, MURAT SELİM vd. “MAĞAZA İMAJI, MAĞAZA MEMNUNİYETİ VE MAĞAZA SADAKATİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN TÜKETİCİLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 22, sy. 1, 2016, ss. 105-21.
Vancouver Selvi MS, Özkoç H, Emeç H. MAĞAZA İMAJI, MAĞAZA MEMNUNİYETİ VE MAĞAZA SADAKATİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN TÜKETİCİLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;22(1):105-21.