Küresel Takım Yönetimi: Işletmelerin Yenilik Stratejisinin Temel Unsuru
Dünya pazarında, küresel rekabet avantajı sağlama sürecinde bazı işletmeler başarılı olurken, bazıları ise başarısız olmaktadır. Kimi araştırmacılar yenilik stratejisinin, bugün ve geleceğin küresel ticaret çıkmazlarını başarılı bir şekilde gidereceğini ileri sürmektedir. Yenilik stratejisinin önemli bir yönünü küresel takımların etkin bir şekilde yönetilmesi oluşturmaktadır. Böylece geleceğin işletmeleri, yenilik, takım çalışması, kültürel farklılıklar gibi değerlerle nitelendirilmektedir. Dolayısıyla, ticaretin hızla küreselleştiği ve yükselen rekabet ortamında, işletmelerin yenilik yönetimi ve bu süreçte etkin takım çalışmaları daha da etkin hale gelmiştir. Bu çalışmanın amacı işletmelerin yenilik stratejisinin temel unsuru olarak, küresel takım yönetimi sürecine bir bakış açısı kazandırmaktır. Bu bağlamda, takım çalışmasının değişen ve gelişen işlevi tartışılarak, küresel takımların nitelikleri incelenmiştir. Ayrıca, etkin küresel takım yönetimi sürecinin geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.
In the world marketplace some firms compete successfully and others fail to gain global competitive advantage. Some researchers argue that innovation strategy is the answer to successfully meeting today’s and tomorrow’s global business challenges. An important aspect of the innovation strategy is managing global teams effectively. Thus, firms of tomorrow will be characterized by values such as teamwork, innovation, cultural diversity, and a global mindset. The rapid globalization of business, and increasing competition will continue to drive the need for effective teamwork and/in innovation management. The purpose of our research is to gain insight into global team management and its role as a major component of innovation strategy. We discuss the changing and developing functions of teamwork, examine the characteristics of global teams, and finally offer a process to achieve effective global team management.
Diğer ID | JA38SN95KD |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2000 Cilt: 15 Sayı: 2 - Cilt: 15 Sayı: 2 |