Küresel rekabet ortamında işletmelerin rekabet güçlerini artırmaları ürettikleri ürün ve hizmetlerin kalite düzeyinin müşteri beklentilerini karşılaması veya aşmasına bağlıdır. Bu amaçla birçok işletme son yıllarda Toplam Kalite Yönetimi (TKY) uygulamaya başlamıştır. Ancak, TKY bilgi yoğunluklu bir yönetim sistemi olduğundan dolayı, TKY uygulamasından beklenen faydanın elde edilmesi gerekli bilginin işletme içindeki ve dışındaki birimlere zamanında aktarılmasına bağlıdır. Makalede bilginin toplanması, işlenmesi ve dağıtılmasındaki etkinliklerinden dolayı bilişim sistemlerinin TKY uygulamasına yapacağı katkılar örneklerle açıklanmıştır.
Increasing the competitiveness of a company in a global competitive environment depends on producing quality products and services that meet or exceed customer expectations. For this purpose a number of companies have adopted TQM recently. However, TQM is an information-intensive management system and gaining the benefıts of TQM implementation requires transferring in time the necessary information to entities inside as well as outside the organisation. In this study, the role of information systems, with its ability to collect, process and distribute information, in TQM implementation is explained.
Diğer ID | JA38TP87KM |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2000 Cilt: 15 Sayı: 1 - Cilt: 15 Sayı: 1 |