BibTex RIS Kaynak Göster

SATINALMA KARAR SÜRECİNDE EŞLERİN ETKİSİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR ÇALIŞMA

Yıl 1999, Cilt: 14 Sayı: 2 - Cilt: 14 Sayı: 2, 0 - 0, 25.07.2016

Öz

Pazarlamacılar, kendi ürün/hizmetlerine yönelik satınalma davranışını incelerken sadece bu ürün/hizmetin satınalma kararını veren kişilere ulaşmaya çalışırlar. Bu yöntem, uygulanması kolay ve düşük maliyetli olsa da, aile bireylerinin bu karar üzerindeki etkilerini gözardı edebilmektedir. Ürün/hizmeti kullanan kişi her zaman nihai satınalma kararını veren ya da ürün/hizmeti satınalan kişi olmadığından, pazarlamacıların aile içindeki satınalma davranışını inceleyip tutundurma faaliyetlerini nihai satınalma kararında etkili olan kişilere yöneltmelidirler.Üç aşama olarak dizayn edilen aile satınalma davranışının ilk aşaması 29-30 Mayıs 1998 tarihlerinde Global Awareness Society’nin düzenlediği kongrede “Marital Roles in Family Decision Making” başlığıyla sunulmuştur. Bu çalışmada amacımız sadece demografik özelliklere göre satın alma davranışını incelemektir.İkinci aşama olarak tasarımlanan bu çalışmada, ilk çalışmada belirlenen beş (5) ürün kategorisine ilişkin iki ayrı kültürde satınalma davranışı ve kültüre bağlı olarak satınalma davranışının demografik değişkenlere göre nasıl etkilendiği incelenecek, farklı kültürlerde satınalma haritası oluşturulacaktır.

Yıl 1999, Cilt: 14 Sayı: 2 - Cilt: 14 Sayı: 2, 0 - 0, 25.07.2016

Öz

Marketers generally try to reach the decision maker while they analyze the decision making process relevant to their own products/services. Although this approach is relatively cheaper and more practical, it ignores the contributions of each of the family members to the decision making process. Since user is not always the only decision maker or the buyer, marketers should identify the person(s) effective in the decision making within the family and direct their promotion activities to the ones who affect the fınal purchase .
The research on family decision making is designed as three successive studies. The fırst study titled "Marital Roles in Family Decision Making" was presented at the 7th Annual Conference of the Global Awareness Society International which was held in Istanbul, Turkey on 29-30 May,1998. Our aim in that study was to determine the roles of married couples living in Turkey in family purchasing behavior.
This study has been constructed as the second stage of the aforemantioned studies. The purchasing behavior for the fıve product categories, used in the fırst study, in two different cultures has been analyzed and the effects of demographic variables in these two different cultures on purchasing behavior has been identifıed.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA38TY84KR
Bölüm Makaleler
Yazarlar

FİGEN Akça Bu kişi benim

TAHİR Yeşilada Bu kişi benim

GÜLEM ATABAY İshakoğlu Bu kişi benim

ALEV ERGENÇ Katrinli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Cilt: 14 Sayı: 2 - Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akça, F., Yeşilada, T., İshakoğlu, G. A., Katrinli, A. E. (2016). SATINALMA KARAR SÜRECİNDE EŞLERİN ETKİSİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR ÇALIŞMA. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(2).
AMA Akça F, Yeşilada T, İshakoğlu GA, Katrinli AE. SATINALMA KARAR SÜRECİNDE EŞLERİN ETKİSİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR ÇALIŞMA. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Temmuz 2016;14(2).
Chicago Akça, FİGEN, TAHİR Yeşilada, GÜLEM ATABAY İshakoğlu, ve ALEV ERGENÇ Katrinli. “SATINALMA KARAR SÜRECİNDE EŞLERİN ETKİSİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR ÇALIŞMA”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 14, sy. 2 (Temmuz 2016).
EndNote Akça F, Yeşilada T, İshakoğlu GA, Katrinli AE (01 Temmuz 2016) SATINALMA KARAR SÜRECİNDE EŞLERİN ETKİSİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR ÇALIŞMA. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 14 2
IEEE F. Akça, T. Yeşilada, G. A. İshakoğlu, ve A. E. Katrinli, “SATINALMA KARAR SÜRECİNDE EŞLERİN ETKİSİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR ÇALIŞMA”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 14, sy. 2, 2016.
ISNAD Akça, FİGEN vd. “SATINALMA KARAR SÜRECİNDE EŞLERİN ETKİSİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR ÇALIŞMA”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 14/2 (Temmuz 2016).
JAMA Akça F, Yeşilada T, İshakoğlu GA, Katrinli AE. SATINALMA KARAR SÜRECİNDE EŞLERİN ETKİSİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR ÇALIŞMA. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;14.
MLA Akça, FİGEN vd. “SATINALMA KARAR SÜRECİNDE EŞLERİN ETKİSİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR ÇALIŞMA”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 14, sy. 2, 2016.
Vancouver Akça F, Yeşilada T, İshakoğlu GA, Katrinli AE. SATINALMA KARAR SÜRECİNDE EŞLERİN ETKİSİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR ÇALIŞMA. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;14(2).