Amaç: Tıp Fakültesi öğrencilerinin mesleksel becerilerinin değerlendirilmesindekullanılan ölçme değerlendirme yöntemlerinin geçerli ve güvenilir olması önemlidir.DEÜ Tıp Fakültesi Mesleksel Beceriler Komitesi tarafından hazırlanmış olan 25puanlı Pediyatrik Temel Yaşam Desteği (Pediyatrik TYD) ölçeği (25 PÖ) ve 35puanlı 5’li Likert tipi ölçek (35 PLÖ) kullanılarak gerçekleştirilen bu çalışmada,öğrencilerin Pediyatrik TYD uygulama becerilerinin değerlendirilmesinde kullanılanölçekler ve değerlendiriciler arası tutarlılığın ve güvenilirliğin araştırılması amaçlanmıştır. Gereç ve yöntem: Tıp Fakültesi Dönem II öğrencileri (n: 140) I. yarı yıl sonunda ikigrup halinde Pediyatrik TYD beceri sınavına alındı. Her bir grup, biri Anesteziyolojive Reanimasyon Uzmanı, diğeri Mesleksel Beceriler Laboratuvarı Eğiticisi olmaküzere iki kişi tarafından değerlendirildi. Puanlama her bir öğrenci için 25 PÖ ve 35PLÖ ile ayrı ayrı yapıldı. Uygulamanın ardından öğrencilerden de aynı ölçeklere görekendilerine puan vermeleri istendi. Ölçekler ve uzman, eğitici, öğrenci puanlarıarasındaki korelasyon istatistiksel yöntemlerle değerlendirildi.Bulgular: 25 PÖ ve 35 PLÖ iç tutarlılığı sırası ile (Cronbach α) 0,734 ve 0,793bulundu. İki ölçeğin toplam skorları yüksek derecede (r:0,935) tutarlıydı.Değerlendiriciler arası tutarlılık 25 PÖ için, I. grupta r: 0,770, II. grupta r: 0,763; 35PLÖ için I. grupta r: 0,748, II. grupta r: 0,763 bulundu. Sonuç: 25 PÖ ve 35 PLÖ değerlendirme ölçekleri, mezuniyet öncesi eğitimdePediyatrik TYD uygulama becerisini değerlendirmede kullanılabilecek güvenilirölçeklerdir
Mesleksel beceriler pediyatrik temel yaşam desteği (PediyatrikTYD) değerlendirme güvenilirlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2005 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 19 Sayı: 2 |